اخبار

مصطفی پور محمدی دبیرکل جامعه روحانیت شد

مصطفی پور محمدی دبیرکل جامعه روحانیت شد

مصطفی پور محمدی
مصطفی پور محمدی

سخنگوی جامعه روحانیت خبر داد که مصطفی پور محمدی،وزیر کشور دردولت محمود احمدی نژاد و وزیر دادگستری دردولت اول حسن روحانی، به عنوان دبیرکل این گروه برای مدت یک سال و نیم آینده انتخاب شده است.

محمد علی موحدی کرمانی، دبیر کل سابق جامعه روحانیت، به عنوان رئیس شورای مرکزی این گروه انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، غلامرضا مصباحی مقدم اعلام کرد که روز سه شنبه، هشتم خرداد، جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت برگزار و مصطفی پورمحمدی به عنوان دبیرکل این گروه، تا زمان تشکیل مجمع عمومی، انتخاب شده است.

مجمع عمومی جامعه روحانیت مبارز د راواخر سال ۹۸ یعنی حدود یک سال و نیم دیگر برگزار خواهد شد.

برخی از اعضای جامعه روحانیت اعلام کرده اند که درساختار جدید این گروه دبیر کل وظایف اجرایی را برعهده خواهد داشت.

مصطفی پورمحمدی از جمله اعضای کمیته تصمیم گیر درباره اعدام گسترده زندانیان سیاسی در سال ۶۷ بود.

وی سال‌ها معاون وزیر اطلاعات و پیش از آن در سال‌های ۵۸ تا ۶۵ دادستان انقلاب استان‌های خوزستان، هرمزگان و خراسان بود.

آقای پورمحمدی دردولت اول محمود احمدی نژاد وزیر کشور بود و پس از عزل از این سمت به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد.

وی دردولت اول حسن روحانی به عنوان وزیر دادگستری انتخاب شد و درهمین حال ۱۱نهاد حقوق بشری با اشاره به نقش آقای پورمحمدی در اعدام زندانیان سیاسی در سال ۶۷، از حسن روحانی خواسته بودند در دولت دوم خود، او را به عنوان وزیر دادگستری معرفی نکند.

اساسنامه جدید جامعه روحانیت مبارز در اردیبهشت ماه تصویب شده بود ودراین اساسنامه، رئیس،نایب رئیس و دبیر شورای مرکزی با رای اعضای این شورا به مدت دو سال انتخاب می شوند.

درهمین حال پیش از این محمد علی موحدی کرمانی،دبیرکل سابق جامعه روحانیت ،به عنوان رئیس شورای مرکزی این گروه انتخاب شده بود.

در جلسه روز سه شنبه نیز محسن مجتهد شبستری،امام جمعه سابق تبریز به عنوان نایب رئیس شورای مرکزی و رضا تقوی،رئیس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه،به عنوان دبیر این شورا انتخاب شدند.

پیش از آقای موحدی کرمانی، محمدرضا مهدوی کنی از سال ۱۳۶۰ تا زمان فوتش درسال ۱۳۹۳ دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بود.

گروه جامعه روحانیت مبارزاز روحانیون طرفدار آیت الله خمینی تشکیل شده و از سال ۵۶ اعلام موجودیت کرد.

محمد حسینی بهشتی،مرتضی مطهری،اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد جواد باهنر،مهدی کروبی و علی اکبر ناطق نوری از جمله چهره های شاخص این گروه بودند.

درآستانه انتخابات مجلس سوم و درسال ۶۶ گروهی از روحانیون مشهور به چپ، ازجمله مهدی کروبی از جامعه روحانیت مبارز جدا و گروه مجمع روحانیون مبارز را تاسیس کردند.

گروه جامعه روحانیت مبارز درسال ۹۵ عبارت مبارز را از نام خود حذف کرد.

حسن روحانی و علی اکبر ناطق نوری نیز عضو جامعه روحانیت هستند اما درچند سال اخیر درجلسات این گروه شرکت نمی کنند.

با استفاده از گزارش های ایسنا،سایت بازتاب ورادیو فردا؛ ا.م؛ خ.ک

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا