اخبار

نگرانی مادر سهیل عربی از وضعیت فرزندش: می دانم بلایی سر سهیل آورده‌اند

نگرانی مادر سهیل عربی از وضعیت فرزندش: می دانم بلایی سر سهیل آورده‌اند

سهیل عربی، فعال مدنی زندانی در ایران در حالی حکم جدید سه سال زندان و تبعید خود را در مهرماه امسال گرفته، که از سال ۹۲ در حال گذراندان حکم هفت سال زندان خود است. نزدیکان او از جمله مادرش از وضعیت این زندانی بی خبر هستند و تلاش فعالان حقوق بشر و مدنی برای اعتراض به حکم داده شده به سهیل عربی ادامه دارد.

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی در گفت وگو با صدای امریکا درباره بی خبری از وضعیت فرزندش گفت: حدود سه هفته است که هیچ ملاقاتی با سهیل نداشته ام و نمی دانم در چه شرایطی قرار دارد اما یکی از زندانیان به من خبر داده است که سهیل را دوباره به قرنطینه برده‌اند.

مادر سهیل عربی که هر هفته برای ملاقات فرزندش به زندان اوین می رود، در هفته های اخیر اجازه ملاقات با پسرش را در حالی پیدا نمی کند که مسوولان زندان اوین با بهانه های مختلفی او را از ملاقات با پسرش منع می کنند.

خانم مظلوم در این باره گفت: آخرین بار وقتی به دادگاه، پیش مداحیان دادیار ناظر بر زندانیان رفتم به من اطمینان داد که این بار می توانم پسرم را ببینم اما باز هم زندان اوین اجازه ملاقات به من را نداد و مسئولان زندان عنوان کردند که سهیل را به دادگاه فرستاده اند در حالی که حکم پسرم به وکیلش داده شده بود و نیازی نداشت که او را به دادگاه ببرند.

او با ابراز نگرانی ازوضعیت فرزندش، گفت که آنقدر در این چندسال تجربه کسب کرده است که می داند هر بار وقتی بلایی سر سهیل آورده باشند، قصد پنهان کردن از او را دارند تا مبادا خبرش به رسانه ها درز پیدا کند.

سهیل عربی، عکاس، وبلاگ نویس و فعال مدنی که آذرماه سال ۹۲ توسط سپاه پاسداران بازداشت و به اتهام «سب‌النبی و توهین به مقدسات» به اعدام محکوم شده بود در تیر ماه ۱۳۹۴ یکی از شعبات دیوان عالی کشور حکم اعدام او را نقض کرد.

او پس از اعاده دادرسی و نقض حکم، به ۷ سال و نیم حبس محکوم شد اما مجددا در مهرماه امسال به غیر از محکومیت قبلی اشبا حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده رییس این شعبه، به ۳ سال حبس تعزیری- تبعید و اقامت اجباری در برازجان محکوم شد.

جمعی از فعالین سیاسی ، مدنی و خانواده جانباختگان و زندانیان سیاسی شهریور امسال در حمایت از سهیل عربی بیانیه صادر کرده بودند.

همچنین گزارشگران بدون مرز در سال 2017 جایزه بخش «شهروند خبرنگار» را به سهیل عربی عکاس و وب‌نگار زندانی ایرانی اعطا کرد.

پیش از این اد رویس، رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مقاله ای نوشت که محکومیت سهیل عربی، نماد سرکوب آزادی بیان در اینترنت است.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/10/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-18.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا