اخبار

همسر نازنین زاغری از وزیر خارجه ایران تقاضای ملاقات کرد

همسر نازنین زاغری از وزیر خارجه ایران تقاضای ملاقات کرد

همسر نازنین زاغری از تلاش وزیر خارجه بریتانیا برای آزادی این زندانی ایرانی بریتانیایی تقدیر کرد و گفت که قصد دارد با محمد جواد ظریف دیدار کند.

ریچارد رتکلیف روز دوشنبه ۱۲ شهریور در گفت‌و‌گو با بخش فارسی صدای آمریکا با اشاره به سفر معاون وزیر خارجه بریتانیا به تهران و گفت‌و‌گوی او با مقام‌های ایران درباره نازنین زاغری، گفت که از اهمیتی که وزیر خارجه بریتانیا به آزادی همسرش می‌دهد قدردان است و به این سفر با دید مثبت می‌نگرد.

او گفت که الیستر برت، معاون خاورمیانه و آفریقا وزارت خارجه بریتانیا در سفر این هفته خود به تهران با مقامات وزارت خارجه ایران و بستگان نازنین گفتگو کرده است. هر چند که آقای رتکلیف گفت هنوز جزئیاتی از این دیدارها دریافت نکرده است؛ اما گفت که اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران که گفته اقداماتی در پرونده نازنین صورت خواهد گرفت موجب خوشبینی شده است.

همسر نازنین زاغری در گفت‌و‌گوی خود همچنین از نوشتن نامه به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، خبر داد و گفت که در این نامه از آقای ظریف خواسته است که با او دیدار کند.

ریچارد رتکلیف گفت: «در نامه‌ای به آقای ظریف، ابتدا از او بابت تلاشش برای آزادی کوتاه مدت نازنین قدردانی کردم. به او گفتم که چقدر بازگشت دوباره او به زندان برای همه ما دردناک بود. در این نامه از او خواستم که با او رو در رو دیدار کنم. او طی هفته های آینده در نیویورک خواهد بود که من هم در آنجا حضور دارم که در حاشیه مجمع عمومی برای آزادی نازنین لابی کنم. می خواهم در دیدارم با آقای ظریف از او درباره موانع آزادی نازنین بپرسم و بدانم که چگونه می شود، آنها را حل کرد. می‌خواهم به او بگویم که نازنین یک مادر بی گناه است که باید هرچه زودتر به خانه برگردد.»

آقای رتکلیف گفت که نازنین در گفت‌و‌گوی تلفنی روز یکشنبه او گفته که همچنان کرختی و بی حسی در پاهایش را حس می‌کند، و از هنگام بازگشت از مرخصی به زندان، از سر درد رنج می‌برد. او اضافه کرد که امیدوار است نازنین به خاطر مسائل انساندوستانه هرچه زودتر از زندان رهایی یابد.

هفته گذشته، نازنین زاغری که به تازگی از مرخصی به زندان بازگشته بود، در پی حمله‌های عصبی از هوش رفته و به درمانگاه زندان اوین منتقل شده بود.

در واکنش به وضعیت وخیم سلامتی نازنین زاغری، کیت الن، مدیر بخش بریتانیای عفو بین الملل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود آنچه که مقام‌های جمهوری اسلامی با نازنین زاغری می‌کنند به شدت بی رحمانه است.

نازنین زاغری، شهروند بریتانیایی ایرانی تبار که پس از سپری کردن ۳۰ ماه زندان، هفته گذشته به مرخصی سه روزه رفته و با خانواده خود ملاقات کرده بود، به زندان بازگشت.

ریچارد رتکلیف، همسر خانم زاغری خبر داده بود که حکومت ایران با درخواست تمدید مرخصی موقت نازنین زاغری موافقت نکرد.

رئیس دفتر عفو بین الملل در بریتانیا تحولات پیرامون مرخصی نازنین زاغری را تاسف بار و دردآور توصیف کرد.

دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی نازنین زاغری را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و آموزش روزنامه‌نگاری، به تحمل پنج سال حبس محکوم کرده است. خانم زاغری این اتهام را رد می کند.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/09/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-10.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا