اخبار

واکنش ظریف به هشدار ترامپ: شگفت زده نشدیم

واکنش ظریف به هشدار ترامپ: شگفت زده نشدیم

محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف

وزیر خارجه ایران در واکنش به توئیت رئیس جمهور آمریکا نوشت که مقامات جمهوری اسلامی از این سخنان «شگفت زده» نشدند و در ۴۰ سال گذشته نیز این سخنان را « شاید با ادبیاتی متمدن تر» شنیده اند.

محمد جواد ظریف روز دوشنبه، ۱ مرداد، در توئیتر خود نوشت:«ما شگفت زده نشدیم، جهان همین چند ماه پیش شاهد سخنان تندتر از این بود. ما ایرانیان ۴۰ سال است این سخنان را شنیده‌ایم، شاید با لحن متمدنانه تری. ما هزاران سال است که هستیم و شاهد سقوط امپراتوری‌های از جمله امپراطوری خودمان که بیشتر از عمر بعضی کشورها عمر کرد، بوده‌ایم. مراقب باش».

نوشته آقای ظریف مبنی براینکه «جهان همین چند ماه پیش شاهد حرفهای تندتر از این بود» می تواند اشاره به سخنان دونالد ترامپ علیه رهبر کره شمالی و پس از آن دیدار آنان با یکدیگر باشد.

شامگاه روز دوشنبه همچنین سخنگوی وزارت خارجه ایران توئیت آقای ترامپ را « اشتباهی دیگر » از سوی رئیس جمهور آمریکا خواند و گفت که « وی باید در استفاده از مشاوران خود تجدید نظر کند».

بهرام قاسمی از رئیس جمهور آمریکا خواست که در مواجهه با ایران به گفته او، «درشت گویی» نکند و افزود که «ملت ایران پاسخ درشت گویی را به خوبی خواهد داد».

​دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در واکنش به اظهارات حسن روحانی که «جنگ با ایران مادر جنگ‌ها و صلح با ایران مادر صلح‌ها» توصیف کرده بود، به او هشدار داد که «دیگر هرگز آمریکا را تهدید نکن».

جان بولتون،مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در بیانیه ای نوشته است: «در چند روز گذشته با رئیس‌جمهور [ترامپ] صحبت کردم و او به من گفت که اگر ایران هر گونه اقدام منفی‌ای بکند آن‌چنان بهایی خواهد پرداخت که کشورهای اندکی قبل از این پرداخته‌اند».

در واکنش به توئیت دونالد ترامپ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با اشاره تلویحی به پایگاه های آمریکا در منطقه گفت که «۵۰ هزار» نیروی نظامی این کشور «زیر تیغ ایران» هستند.

محسن رضایی در توئیتر خود خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشت:« شما که بیش از پنجاه هزار نیرو زیر تیغ ایران دارید و اینگونه دیوانه وار تهدید می کنید، باید مراقب باشید».

غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، نیز سخنان رئیس جمهور آمریکا را « جنگ روانی» خواند و گفت که او «غلط می‌کند که بخواهد علیه ایران اقدامی(حمله نظامی) انجام بدهد».

پیش از این نیز برخی از فرماندهان سپاه پاسداران از جمله امیرعلی حاجی زاده تهدید کرده اند که در صورت حمله آمریکا به ایران، جمهوری اسلامی پایگاه های نظامی ایالات متحده در کشورهای منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد.

با این حال حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: «مقامات جمهوری اسلامی در میدان افراطی‌گری آقای ترامپ و پمپئو بازی نمی‌کنند ما در شرایط کنونی پاسخ آمریکا را در انسجام ملی به شکل‌گیری سیاست‌های مصون‌ساز کشور در حوزه‌های اقتصادی می‌دهیم».

در حالی که آلمان خواستار خویشتنداری ایران و آمریکا شده، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل،مواضع رئیس‌جمهور، وزیر خارجه آمریکا در برابر ایران را ستایش کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز یکشنبه ۳۱ تیر، در جمع ایرانیان آمریکایی، مقام‌های ایرانی را به شبکه «مافیا» تشبیه کرده و گفته بود آمریکا در کنار مردم ایران برای رسیدن به خواسته‌هایشان است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، این سخنان را «مصداق بارز دخالت این کشور در امور داخلی ایران» دانسته است.

تهدیدهای مقامات آمریکا و ایران در هفته های اخیر افزایش یافته است.

با استفاده از گزارش‌های ایسنا، فارس،صدا و سیما، فضای مجازی و رادیو فردا؛ ا.م / ج

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا