اخبار

واکنش مریم رجوی به خروج آمریکا از برجام: مجاهدین خلق پرچمدار ایران غیراتمی است

مریم رجوی، رئیس سازمان مجاهدین خلق ایران با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام، بار دیگر خواستار براندازی حکومت جمهوری اسلامی در ایران شده است.

مریم رجوی با اعلام اینکه سازمان او بود که ابتدا فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران را که منجر به تحریم های شدید اقتصادی شد، در خارج افشا کرد، گفته است: «خلاصی از خطر اتمی و تروریسم این رژیم در خلاصی از تمامیت آن است.»

او گفته سازمانش «پرچمدار یک ایران غیراتمی بوده است.»

او این بیانیه را روز سه شنبه و در همان روزی منتشر کرده است که رئیس جمهوری آمریکا گفت فشارها علیه ایران افزایش می یابد.

مریم رجوی گفته است «تغییر دموکراتیک و پایان فاشیسم دینی» در ایران «لازمه صلح و دموکراسی و امنیت و ثبات در منطقه است.»

مریم رجوی، اخیرا نیز در پیامی ویدیویی که در یک مراسمی در واشنگتن پخش شد گفت جمهوری اسلامی از برجام سوء استفاده کرده است.

روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت، پرزیدنت دونالد ترامپ در سخنانی رسما اعلام کرد ایالات متحده آمریکا از توافق جامع هسته‌ای ۲۰۱۵ قدرت‌های جهانی با ایران خارج می‌شود.

پرزیدنت ترامپ که از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتقد این توافق بود، ۱۸ اردیبهشت ضمن انتقاد صریح از سیاست‌های منطقه‌ای ایران و حمایت آن کشور از تروریسم، گفت این رفتار بی‌ثبات کننده ایران پس از توافق هسته‌ای شدیدتر شده است و آمریکا گروگان این مسائل نخواهد شد.

وی ضمن اعلام خروج واشنگتن از توافق ۲۳ تیر ۱۳۹۴ بین شش قدرت جهانی عضو گروه ۱+۵ با ایران، خاطر نشان کرد که آمریکا با متحدان خود مذاکره می کند تا به یک تصمیم جدید برای جلوگیری از جاه طلبی مخرب ایران برسد.

پرزیدنت ترامپ پیش از این به کنگره آمریکا و کشورهای اروپایی فرصت اصلاح برجام را داده بود و گفته بود اگر این توافق اصلاح نشود، آمریکا از آن خارج می‌شود.

خروج آمریکا از توافق، احیای تحریم‌های اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران را به همراه خواهد داشت؛ تحریم هایی که از تیرماه ۱۳۹۴ لغو شده بود.

رئیس جمهوری آمریکا می گوید جمهوری اسلامی ایران به توافق پایبند نبوده است. بر اساس بندی از قطعنامه ۲۲۳۱ که بعد از توافق هسته ای در شورای امنیت تصویب شد، جمهوری اسلامی ایران از آزمایش موشک بالیستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی منع شده است. با این حال ایران در دو سال اخیر‌ چندین آزمایش موشک بالیستیک داشته است و موشک های ایران در دست برخی گروه های تروریستی و شورشی منطقه دیده شده است.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<