اخبار

واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به راهبرد جدید آمریکا مقابل جمهوری اسلامی

واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به راهبرد جدید آمریکا مقابل جمهوری اسلامی

سخنان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره راهبرد جدید ایالات متحده در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران، واکنش‌های متفاوتی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

در پی اعلام مواضع ایالات متحده درباره توافق هسته‌ای که دوشنبه ۳۱ اردیبهشت توسط آقای پمپئو در بنیاد هریتیج انجام گرفت، برخی از کاربران در توئیتر به این سخنان انتقاد کرده و تعدادی نیز از آن حمایت کردند.

برخی دیگر از کاربران نیز، از جمله تعدادی از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی، به تحلیل راهبرد جدید ایالات متحده پرداختند.

کاربری نوشته که پمپئو شرط‌هایی برای حکومت گذاشت که اگر حکومت اجرایی کند خود به خود منجر به رفتنش می‌شود واگر شرط‌ها را اجرایی نکند باید برود.

او در توئیت های دیگری هم نوشته است که سخنان پمپئو درباره اعتراضات چند ماه اخیر و اعتصاب‌ها و دختران انقلاب نشان داد شبکه‌های اجتماعی چقدر در رساندن صدای مردم ایران مؤثر هستند.

کاربر دیگری در توئیتر نوشت: «پمپئو در سخنرانی خود ضمن هشدار به جمهوری اسلامی گفت که اگر رژیم تغییر رفتار دهد، می‌تواند از مزایای روابط با آمریکا بهره‌مند شود.» این کاربر اضافه کرد: «این جمهوری اسلامی است که سر عناد با دنیا دارد و ایران و منطقه را به آتش کشیده است.»

کاربر دیگری درباره برداشت خود از سخنان پمپئو نوشت: «روشن تر از همیشه پمپئو خطاب به مردم ایران گفت که اکنون برهه حساس کنونی شما فرار رسیده. تکلیفتان را به حکومتتان روشن کنید.»

کاربر دیگری هم نوشت که مطالب درست درباره مشکلات ایران از آمار درست بیکاری گرفته تا مشکل زنان و غیره را به جای مسئولان جمهوری اسلامی باید از پمپئو شنید.

در مقابل، گروه دیگری از کاربران سخن گفتن از مشکلات داخلی ایران را دخالت یک مقام خارجی در امور کشور دانسته و با بخشی از سخنان که به مسائل و مشکلات داخلی ایران پرداخته مخالفت کرده اند.

کاربری هم از این که وزیر خارجه آمریکا در شروط تعیین شده برای جمهوری اسلامی به موضوع حقوق بشر اشاره نکرده است، انتقاد کرد.

برخی از کاربران نیز نوشتند سخنان مایک پمپئو درباره راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران به نوعی خواست براندازی رژیم جمهوری اسلامی بود.

در این بین، برخی دیگر از کاربران از جمله روزنامه نگاران و فعالان سیاسی تحلیل های متفاوتی از سخنان وزیر خارجه آمریکا ارائه دادند.

مارک دوبوویتز، مدیر بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها، در حساب توئیتر خود اینبار به فارسی نوشت: «همانطور که وزیر خارجه پمپئو گفت، مردم ایران شایسته وضعیتی بهتر هستند؛ ایرانیان شایسته نظامی دموکراتیک هستند که هدفش بیشینه کردن رفاه، آزادی و احترام ایرانیان باشد، نه صدور تروریسم و صرف منابع ملت ایران برای حمایت از حماس، حزب الله، انصار‌الله و جهاد اسلامی.»

برخی از روزنامه نگاران نیز در مقابل، شروط پمپئو برای مذاکره و توافق با ایران را قابل دسترسی ندانستند.

در مجموع، بیشتر واکنش‌ها به سخنان وزیر خارجه آمریکا به موافقت یا مخالفت با موارد مطرح شده در راهبرد جدید آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران مربوط بوده است، به ویژه در مواردی که آقای پمپئو به مسائل داخلی ایران و مشکلات مردم اشاره کرد.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/05/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-43.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…