اخبار

پاشینیان: پارلمان ارمنستان مرا به عنوان نخست وزیر انتخاب کند

نیکول پاشینیان، رهبر اپوزیسیون ارمنستان، به پارلمان این کشور توصیه کرد که تنها او را به عنوان نخست وزیر انتخاب کند. به گفته پاشینیان حزب جمهوری‌خواه حاکم ارمنستان درصدد است بار دیگر پیروزی مردم را از آنها برباید.پاشینیان صبح روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت / ۱ مه) در نشست ویژه‌ای به مناسبت انتخاب نخست وزیر جدید ارمنستان گفت شواهدی در دست است که سرژ سرکیسیان، رئیس جمهوری پیشین ارمنستان و روبرت کوچاریان می‌کوشند بار دیگر قدرت سیاسی را در این کشور به دست گیرند.

رهبر اپوزیسیون ارمنستان در ادامه به نمایندگان پارلمان این کشور در ایروان گفت اگر او نخست وزیر نشود یک “سونامی سیاسی” ارمنستان را فرا می‌گیرد. او گفت: «حزب جمهوری‌خواه حاکم ارمنستان نباید بردباری مرم ارمنستان را با ضعف آنها اشتباه بگیرد.»

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

نیکول پاشینیان گفت در چنین صورتی او از هموطنان خود خواهد خواست در اعتراض به خیابان‌ها بیایند، زیرا حزب جمهوری‌خواه حاکم ارمنستان “می خواهد بار دیگر پیروزی مردم را از آنها برباید.”

امروز سه‌شنبه (اول مه/ ۱۲ اردیبهشت) پارلمان ارمنستان در نشستی فوق‌العاده نخست‌وزیر جدید این کشور را انتخاب می‌کند. طبق قوانین ارمنستان پارلمان کشور ظرف هفت روز پس از استعفای نخست‌وزیر موظف است، نخست‌وزیر جدیدی معرفی کند.

در حال حاضر کارن کاراپتیان، یکی از یاران قدیمی سرژ سرکیسیان، رئیس جمهوری پیشین ارمنستان، پست نخست‌وزیری موقت این کشور را در دست دارد.

رهبر اپوزیسیون ارمنستان در آغاز نشست پارلمان این کشور در یک پیام ویدئویی به نمایندگان، نسبت به تاثیرگذاری و کارشکنی حزب جمهوری‌خواه حاکم ارمنستان در انتخاب نخست وزیر این کشور هشدار داد.

بیشتر بخوانید: عقب‌نشینی حزب حاکم ارمنستان در مقابل معترضان

او گفت حزب جمهوری‌خواه حاکم ارمنستان به ریاست سرژ سرکیسیان در نشست شامگاه دوشنبه (۱۰ اردیبهشت / ۳۰ آوریل) تصویب کرده که انتخابات روز سه‌شنبه را باطل کند.

حزب جمهوری‌خواه، حزب حاکم ارمنستان، ۵۸ کرسی از مجموع ۱۰۳ کرسی اکثریت مطلق پارلمان این کشور را در دست دارد. این حزب می‌تواند با صرف نظر کردن از ارائه نامزد برای پست نخست وزیری را ه را برای انتخاب نیکول پاشینیان مهیا کند.

نیکول پاشینیان، رهبر اپوزیسیون ارمنستان، تنها نامزد پست نخست وزیری در ارمنستان است و از سوی بسیاری از احزاب کوچک حمایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: رهبر اپوزیسیون ارمنستان مردم را به ادامه تظاهرات فرا خواند

یکی از معتمدان نیکول پاشینیان گفته است که حزب جمهوری‌خواه، حزب حاکم ارمنستان و پاشینیان چندروز پیش به تفاهم رسیده بودند که این حزب از نخست‌وزیری او در پارلمان ان کشور پشتیبانی کند. گفته می‌شود که این تفاهم احتمالا باطل شده است.

نیروهای اپوزیسیون در ارمنستان امیدوارند که با انتخاب نیکول پاشینیان و تغییر قدرت در این کشور آرامش به ارمنستان بازگردد.

سرژ سرکیسیان از سال ۲۰۰۸ رئیس جمهوری ارمنستان بود، اما پس از دو دوره پنج ساله، با تغییر قانون اساسی در سال ۲۰۱۵ و انتقال قدرت به نخست‌وزیری، خواهان ادامه حکومت خود در مقام نخست‌وزیر شد.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…