اخبار

«۱۷۰۰ مدیر دولتی» با اجرای قانون منع اشتغال بازنشستگان باید کناره‌گیری کنند

«۱۷۰۰ مدیر دولتی» با اجرای قانون منع اشتغال بازنشستگان باید کناره‌گیری کنند

همزمان با تصویب «اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان»،دو نماینده مجلس خبر دادند که در صورت تأیید این مصوبه از سوی شورای نگهبان، حدود ۱۷۰۰ مدیر دولتی از جمله ۱۷ استاندار، ۸۰ معاون استاندار باید سمت خود را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه‌شنبه، ۲ مرداد، طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را تصویب کردند.

پیش از این نیز قوانینی برای ممنوعیت اشتغال بازنشستگان در نهادهای دولتی تصویب شده بود اما برخی از سمت­ها از آن استثنا شده بودند که از جمله آنها، وزرا، نمایندگان مجلس، استانداران، معاونان وزرا، معاونان استاندار، سفرا و مدیران نهادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی بودند.

بر اساس مصوبه روز سه‌شنبه مجلس اما استانداران، معاونان وزرا و استانداران و سفرا از این قانون استثنا نیستند.

همچنان اما رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، وزرا و معاونین رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس از این قانون استثنا شده‌اند.

در مصوبه جدید مجلس همچنین «دارندگان مجوز» از رهبر جمهوری اسلامی، فرزندان افراد کشته‌شده در جنگ ایران و عراق، اسیران این جنگ با بیش از سه سال سابقه اسارت و «جانبازان بالای پنجاه درصد» از این قانون استثنا هستند.

بر اساس این مصوبه همچنین، اشتغال بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از نیروهای رسمی این وزارتخانه «در هر رده مدیریتی» و فقط در این وزارتخانه مجاز است.

در این زمینه فرید موسوی، نماینده تهران در مجلس، گفت که پس از اجرای این قانون باید ۱۶۹۰ مدیر دولتی سمت خود را ترک کنند.

همچنین به گفته حسین مقصودی نماینده سبزوار، پس از تأیید این مصوبه توسط شورای نگهبان، حدود ۱۷ استاندار و ۸۰ معاون استاندار باید از سمت‌­های خود کناره‌گیری کنند.

در همین حال طیبه سیاوشی نماینده تهران، نیز گفت که این قانون شامل شهرداران نیز می‌شود.

آمار دقیقی درباره متوسط سن مدیران دولت منتشر نشده است. با این حال رسانه‌ها در سال‌های گذشته با ارائه مثال‌هایی از افزایش سن مدیران و جایگزین نشدن جوانان به جای آنان سخن گفته‌اند.

حسن روحانی در اولین جلسه هیئت دولت خود پس از انتخاب دوباره به ریاست جمهوری، در روز ۳۱ اردیبهشت ماه خواستار به کار گرفته شدن بیشتر زنان و جوانان در سمت‌های مدیریتی شده و گفته بود که در انتخابات صدای مردم از جمله صدای اقلیت‌ها، زنان و جوانان شنیده شده است.

با این حال تنها محمد جواد آذری جهرمی با ۳۶ سال سن به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم او انتخاب شد.

انتخاب آقای جهرمی اما به دلیل فعالیت‌های پیشین او دروزارت اطلاعات انتقاد برخی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس را به دنبال داشت.

با استفاده از گزارش‌های ایرنا، ایسنا، وب‌سایت انتخاب، وب سایت خانه ملت و رادیو فردا؛ ا.م / م.ا

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…