اخبار

نماینده مجلس خواهان تغییر رویکرد امنیتی سازمان اطلاعات سپاه شد

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس در نامه‌ای خطاب به حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه اصلاح رویکرد امنیتی این نهاد را درخواست کرد. صادقی بر “رعایت حقوق قانونی مردم” تأکید کرد.محمود صادقی در نامه خود از برخی شیوه‌های حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه انتقاد کرده و گفته است که سازمان اطلاعات سپاه تحت مدیریت او “جوی از عدم اعتماد” در جامعه پدید آورده است.

محمود صادقی اضافه کرده است مردمی که او نماینده‌ی آنهاست پیوسته به او مراجعه می‌کنند و از رفتار مأموران سازمان اطلاعات سپاه و بی‌توجهی آنها به موازین آیین دادرسی و حقوق شرعی و قانونی متهمان در مراحل مختلف بازداشت و بازجویی شکایت می‌کنند و پیگیری‌های نمایندگان مجلس هم در این باره نتیجه‌ای نداده است.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

این نماینده مجلس می‌گوید که سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با مقولات اجتماعی و سیاسی “نگاه امنیتی” دارد و به دلیل تعارض اقدامات دستگاه اطلاعات سپاه با دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی کشور موجب بی‌اعتمادی و سردرگمی مردم و فعالان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شده است.

محمود صادقی در ادامه نامه خود به عملکرد سازمان اطلاعات سپاه در ارتباط با فعالان محیط زیست هم اشاره می‌کند و می‌گوید که این نهاد امنیتی “در ناهماهنگی و تعارض کامل با معاونت و مسئولان ذیربط در وزارت اطلاعات” حقوق قانونی متهمان را نقض می‌کند و باوجود گذشت حدود سه ماه از بازداشت آنها، این افراد را از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده‌هایشان محروم کرده است.

“امنیت کشور در گرو احساس امنیت”

محمود صادقی در قسمتی از نامه خود تاکید می‌کند: «امنیت کشور بیش از هر چیز در گرو احساس امنیت شهروندان است». او در این باره خطاب به حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه می‌نویسد که رویکرد امنیتی نهاد زیر فرمان او به “احساس امنیت در جامعه” لطمه جدی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: عیسی کلانتری “به ناچار” استعفای کاوه مدنی را پذیرفت

محمود صادقی در نامه خود به رفتار نادرست مأموران سپاه با جوان نخبه‌ای که به امید خدمت به محیط زیست، به ایران آمده بوده و همچنین برخورد خصمانه با “نخبه جوان” دیگری که در آستانه فارغ‌التحصیلی به وطن بازگشته اشاره می‌کند.

استعفای مدنی و بازداشت جلایی‌پور

محمود صادقی در این قسمت از نامه به دو رویداد روزهای گذشته اشاره دارد: استعفای کاوه مدنی، متخصص حوزه آب و محیط زیست که به دعوت دولت روحانی، به ایران رفته بود.

کاوه مدنی معاون پیشین سازمان حفاظت محیط زیست ایران بود و عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به درخواست استعفای او از معاونت آموزش و پژوهش و سرپرستی مرکز امور بین‌المللی آن سازمان نوشت که به دلیل “برخی تنگ‌نظری‌های موجود در کشور” به ناچار استعفای او را پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: محمدرضا جلایی‌پور بازداشت شد

محمود صادقی همچنین به سرنوشت محمدرضا جلایی‌پور، جامعه‌شناس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب اشاره می‌کند که در یکی از دانشگاه‌های معتبر جهان تحصیل می‌کرده و برای حل و فصل پرونده قضائی خود به ایران رفته بوده و از طرف سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد.

محمدرضا جلایی‌پور، جامعه‌شناس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب شامگاه چهارشنبه (۲۹ فروردین / ۱۸ آویل) در تهران بازداشت شده است.

محمود صادقی انتقاد می‌کند که رفتار ماموران سازمان اطلاعات سپاه امید جوانان را به امکان مشارکت در خدمت به کشور از آنان سلب می‌کند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا