اخبار

“فیلتر جواب نمی‌دهد، باید برق را قطع کنیم”

یک نماینده مجلس ایران می‌گوید که مسدود کردن تلگرام کاربران را به سمت استفاده از “فیلترشکن‌های آمریکایی” سوق داده است. یک وگیل دادگستری از شکایت گروهی شهروندان از حکم دادگاه مسدود کردن تلگرام خبر داد.جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مجلس ایران با اشاره به فیلترینگ تلگرام با حکم دادگاه، می‌گوید: «اگر بنا باشد یک دادگاه رای صادر کند و بخشی از حقوق مردم را بگیرد دیگر چیزی از حقوق ملت باقی نخواهد ماند.»

این نماینده اصلاح‌طلب به احتمال مهاجرت کاربران تلگرام به پیام‌رسان‌های خارجی دیگر اشاره کرد و گفت: «ما که نمی‌توانیم تمام پیام‌رسان‌های دنیا را فیلتر کنیم. نهایتا باید برق را قطع کنیم.»

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین تصریح کرد: «براساس مقررات حقوق بشری انسان در ارتباط با یکدیگر آزاد هستند و حق ارتباط، دسترسی به اطلاعات و نشر اطلاعات جزو حقوق ذاتی افراد است.»

بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت (۳۰ آوریل)، دستور قضایی فیلترینگ تلگرام را صادر کرد. در این دستور، پیام‌رسان تلگرام به بسترسازی برای ارتکاب انواع جرایم متهم شد.

به گفته جهان‌آبادی نتیجه فیلتر شدن تلگرام استفاده شهروندان از “فیلترشکن های آمریکایی” خواهد بود که “بدافزارهای فراوانی هم دارند”.

او با اشاره به اعتراضات دیماه ۱۳۹۶ و نقش تلگرام در این رخداد افزود: «خیابان‌ها، میدان‌ها، تلفن‌ها و… هم نقش داشتند؛ نمی‌توانیم میدان‌ها و خیابان‌ها را هم ببندیم.»

این نماینده مجلس به فعالیت مسئولان در شبکه‌های اجتماعی فیلترشده از جمله توییتر اشاره کرد و گفت: «کجای جهان به این صورت است که قانونگذار قانونی را مصوب کند سپس خودش رعایت نکند؟ قانونی که اکثر مردم رعایت نمی‌کنند، مشکل از قانون است نه مردم.»

رحیمی جهان‌آبادی از عملکرد صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز انتقاد کرد و با “میلی” خواندن آن گفت: «اگر به همان میزان که شامپو و میمون چیتوز در صداوسیما پخش می‌شد، نظر مردم هم انعکاس پیدا میکرد امروز وضعیت صداوسیما و دیش‌های ماهواره این طور نمی‌بود.»

در همین حال توییتر روزنامه شرق به نقل از زینب طاهری، حقوقدان، نوشت: «به نمایندگی از جمع کثیری از شهروندان، از حکم “مغایر قانون” بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران در خصوص فیلترینگ تلگرام به دادستانی تهران شکایت کرده است.»

به گفته این وکیل دادگستری دولت نیز در این ماجرا شریک جرم است.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…