اخبار

نتانیاهو: شرکت های بین المللی میان تجارت با آمریکا یا ایران یکی را انتخاب کنند

نتانیاهو: شرکت های بین المللی میان تجارت با آمریکا یا ایران یکی را انتخاب کنند

بنیامین نتانیاهو می‌گوید، وزنه عظیم اقتصاد آمریکا در حال از بین بردن برجام است.
بنیامین نتانیاهو می‌گوید، وزنه عظیم اقتصاد آمریکا در حال از بین بردن برجام است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه ۱۷ خرداد در لندن گفته است، با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، برجام و بازگشت تحریم‌ها عملا عمر این توافق رو به پایان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای نتانیاهو که در موسسه «پالسی اکسچنچ» در لندن صحبت می کرد، اظهار داشت که وزنه عظیم اقتصاد آمریکا در حال از بین بردن این «توافق بد» است.

نخست وزیر اسرائیل در ادامه گفت، تهدید آمریکا در خصوص اعمال تحریم علیه شرکت‌هایی که با ایران همکاری می کنند، موثر بوده و اکنون شرکت‌های خارجی در حال خروج از ایران هستند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی پس از برجام نیز به گسترش برنامه موشک‌های بالستیک و همچنین «حمایتش از تروریسم» در منطقه ادامه داد، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های تعلیق شده ایران، مجازات‌های تازه‌ای علیه تهران وضع می‌کند.

به دنبال خروج آمریکا از برجام، شماری از شرکت های بزرگ اروپایی اعلام کرده اند به فعالیت های خود در ایران پایان می دهند.

بنیامین نتانیاهو همچنین گفته است: اگر شما یک شرکت اروپایی، یک شرکت آسیایی، یا یک شرکت دیگر هستید می بایست بین تجارت با ایران یا آمریکا یکی را انتخاب کنید، می‌بایست بین اقتصاد کشوری که سه درصد اقتصاد آمریکا است یا اقتصادی که ۲۱ تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی دارد، یکی را انتخاب کنید، این هم تصمیم دشواری نیست.

نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه با ترزا می، نخست وزیر بریتانیا دیدار کرد. خانم می پس از این دیدار گفت، دولت بریتانیا پایبندی به برجام، توافق هسته‌ای با ایران، را در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه می‌داند و تا هنگامی که ایران به آن متعهد باشد، بریتانیا نیز حامی آن خواهد بود.

آقای نتانیاهو همچنین طی هفته اخیر با مقام‌های فرانسه و آلمان دیدار کرده بود.

هشدار به بشار اسد درباره حضور ایران در سوریه

نخست وزیر اسرائیل در بخش دیگری از صحبت خود گفته است که هدف او در دیدار با مقام های اروپایی، بحث در خصوص پایان دادن به حضور نیروهای ایرانی در سوریه بود.

بینامین نتانیاهوتاکید کرد که اسرائیل اقدام نظامی ایران علیه خود از خاک سوریه را تحمل نخواهد کرد.

نخست وزیر گفته است: عواقب تنها برای نیروهای ایرانی نخواهد بود، بلکه حکومت اسد هم هدف قرار خواهد گرفت. این مساله ای است که (بشار اسد) می بایست به طور جدی آن را در نظر بگیرد.

در همین زمینه، یک مقام بلندپایه اسرائیل به رسانه های این کشور گفت، سران سه قدرت اروپایی که نخست وزیر اسرائیل این هفته با آنها دیدار کرد، «موافق بودند که باید به حضور نظامی ایران در سوریه کاملا پایان داد».

در جنگ داخلی سوریه، ایران به همراه گروه‌های شیعه متحدش و روسیه از حکومت بشار اسد در برابر شورشیان و گروه‌های جهادی حمایت می‌کنند.

اسرائیل بارها مواضع گروه‌های متحد بشار اسد را بمباران کرده و گفته است حضور ایران را در سوریه تحمل نخواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران حمایت خود از گروه‌های نیابتی در سوریه و منطقه را حمایت از «محور مقاومت» و می‌داند، اما قدرت‌های غربی این فعالیت‌ها را تهدیدی برای هم‌پیمانان خود و ثبات خاورمیانه توصیف می‌کنند.

با استفاده گزارش های خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا؛ خ.ک

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

26 آوریل 2024 7.54 ب.ظ

اما اگر دیر بجنیم، هیولایی به اسم صهیونیسم که در حال حاضر مغز هیولای بزرگتری به اسم سرمایه داری را هک کرده است و آن را به ماشین احمق انسان کشی تبدیل کرده، جهان و بشریت را به سوی نابودی و انقراض…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…