اخبار

روحانی: در کمتر جایی دیده‌ام یک ملت این گونه به رسانه‌های بیرونی اعتنا کند

روحانی: در کمتر جایی دیده‌ام یک ملت این گونه به رسانه‌های بیرونی اعتنا کند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، شامگاه چهارشنبه، ۲۳ خردادماه، در دیدار با اصحاب رسانه ضمن دفاع از دستاوردهای دولت خود، از محبوبیت رسانه‌های خارج از کشور در میان مردم ایران انتقاد کرد.

آقای روحانی در سخنان خود که در «پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری» منتشر شده اذعان کرد که رسانه‌های داخلی «مرجع» مردم نیستند و «در کمتر جایی» اعتنا و توجه به رسانه‌های خارج از کشور در حد ایران است.

او گفت: «بزرگ‌ترین غم برای یک ملت زمانی است که رسانه‌های بیگانه مرجع او باشند. در کمتر جایی دیده‌ام که یک ملت این گونه به رسانه‌های بیرونی اعتنا کنند.»

او در ادامه تاکید کرد که «این وضعیت باید اصلاح شود» و «مرجع افکار عمومی مردم باید رسانه‌های داخلی و رسانه‌های دارای نام و نشان باشند».

رئیس جمهور ایران به دلایل عدم محبوبیت رسانه‌های دولتی و حکومتی و «اعتنای» مردم به رسانه‌های خارج از کشور نپرداخته است.

رسانه‌ها در ایران سال‌هاست که با سانسور، دستورالعمل‌های مختلف از طرف مراجع گوناگون، از قوه قضائیه تا شورای عالی امنیت ملی، و تعطیلی «فله‌ای» روبه‌رو هستند.

در همین زمینه یک سال پیش رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار «ضابطه‌مند» شدن نحوه تعطیلی مطبوعات و فیلتر شدن وب‌سایت‌ها در کشور شده و گفت که «نباید اجازه داد، رسانه‌ها به سادگی تعطیل شوند».

از سوی دیگر عملکرد رادیو و تلویزیون حکومتی ایران در انعکاس اخبار آن‌گونه بوده است که حتی مقامات دولتی نیز در چند سال گذشته از آن زبان به شکوه گشوده‌اند.

در همین حال صداوسیما به جای «رسانه ملی» در میان مردم و حتی رسانه‌های محتلف داخلی به «رسانه مِیلی» معروف است.

معضل ناامیدی

جدا از اشاره رئیس جمهور ایران به محبوبیت رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، او بخش اعظم سخنان روز چهارشنبه خود را به موضوع «ناامیدی» از دولت و انتخابات و «جنگ روانی» اختصاص داد.

دولت حسن روحانی به‌ویژه در چند ماه گذشته آماج انتقادات تند کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر و تلگرام بوده است.

بسیاری از این کاربران یا از این که به حسن روحانی در انتخابات رای داده‌اند ابراز پشیمانی می‌کنند یا به کسانی که به او رای داده‌اند خرده می‌گیرند.

آقای روحانی در پاسخ به این افراد روز چهارشنبه در دیدار خود با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران با ذکر این‌که «چرا باید موضوع پشیمان بودن از صندوق رأی را مطرح کنیم؟» تلاش کرد از دستاوردهای دولت خود دفاع کند.

او گفت: «هم صندوق انتخابات سال ۹۲ و هم صندوق سال ۹۶ دستاوردهای بسیار روشنی دارد که نمونه آن، آمار اخیر بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی است که بر اساس آن در سال ۹۶، ۴.۴ درصد رشد اقتصادی داشتیم.»

او در ادامه به افزایش «آمار اشتغال در کشور، خودکفایی در تولید گندم و محصولات دیگر» و حتی «گسترش» فضای مجازی در ایران اشاره کرد.

این در حالی است که پیام‌رسان تلگرام که هم به ادعای مدیران آن و هم به گفته مقام‌های دولتی جمهوری اسلامی در ایران بیش از چهل میلیون کاربر دارد ماه گذشته پس از مدت‌ها گزارش ضد و نقیض از فیلتر شدنش، با حکم دادسرای فرهنگ مسدود شد و تلاش دولت برای باز نگه داشتن آن بی‌نتیجه ماند.

حسن روحانی در ادامه تاکید کرد که «به هیچ عنوان ناامیدی در کشور را نمی‌پسندم» و «امروز نیز با وجود فشارهای سنگین، اما از آینده کشور، مردم و نظام ناامید نیستم».

بر اساس متن سخنان در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رادیوفردا/ف. دو / پ.پ

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

26 آوریل 2024 7.54 ب.ظ

اما اگر دیر بجنیم، هیولایی به اسم صهیونیسم که در حال حاضر مغز هیولای بزرگتری به اسم سرمایه داری را هک کرده است و آن را به ماشین احمق انسان کشی تبدیل کرده، جهان و بشریت را به سوی نابودی و انقراض…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…