اخبار

درخواست عضو مجمع تشخیص برای شناسایی «نفوذی‌ها در نهادهای انقلابی»

درخواست عضو مجمع تشخیص برای شناسایی «نفوذی‌ها در نهادهای انقلابی»

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز یک‌شنبه، ۲۷ خردادماه، ضمن تایید تلویحی نفوذ سرویس‌های اطلاعاتی خارجی در نهادهای جمهوری اسلامی خواستار شناسایی «عوامل نفوذی در نهادهای انقلابی» شد.

به گفته این مقام بدون ذکر جزئیات، نفوذ این سرویس‌ها در مواردی حتی «فاجعه‌آمیز» بوده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روز یک‌شنبه به نقل از مجید انصاری، معاون سابق حسن روحانی و عضو مجمع تشخیص، غیرمستقیم گفت که این «عوامل نفوذی» را باید در میان منتقدان دولت در جبهه اصولگرایان پیدا کرد.

به گفته آقای انصاری، «جریان مدعی انقلابی‌گری و حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه» حتی برای «تفرقه‌افکنی میان مسئولین مختلف و نهادها» نیز دست به اقداماتی زده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفته‌های خود به شخص، سازمان یا نهاد خاصی اشاره نکرده است.

او با این حال به طور غیرمستقیم به رسانه‌های مخالف دولت اشاره کرده و آنها را متهم کرده است که تلاش می‌کنند دولت آقای روحانی را تضعیف کنند.

مجید انصاری گفت: «اگر در یک سال گذشته مجموعه تیترهای خبری و تحلیل‌های سیاسی چند خبرگزاری و سایت معروف و شناخته شده نگاه کنید، تفاوت چندانی با تیترهای رسانه‌های ضد انقلاب و منافقین و اسرائیلی نداشته و ندارد.»

به نظر می‌رسد اشاره آقای انصاری به روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی چون کیهان و فارس و تسنیم باشد که به‌ویژه در یک ماه گذشته و در پی کناره‌گیری رئیس جمهور آمریکا از توافق اتمی به‌شدت به دولت جمهوری اسلامی تاخته‌اند.

روزنامه کیهان زیر نظر نماینده رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود و دو خبرگزاری فارس و تسنیم نیز به سپاه پاسداران نزدیکند.

مجید انصاری ادامه داد:‌ «از ابتدای دولت یازدهم تا امروز سعی کرده‌اند تا دولت را تضعیف کنند، میان مردم ناامیدی ایجاد کنند و سعی کرده‌اند به بیت رفیع حضرت امام (ره) [خمینی] توهین و آنها را تخریب کنند.»

به گفته معاون سابق حسن روحانی، این گونه اقدامات «نشانه نفوذ عناصر دشمن در این نهادها و رسانه‌ها» است.

مجید انصاری از جمله همین اقدامات به شعرخوانی دو سال اخیر در مراسم نماز عید فطر نیز اشاره کرده است.

میثم مطیعی، از مداحان نزدیک به بیت آیت‌الله خامنه‌ای، روز جمعه گذشته همچون عید فطر سال پیش و در حضور حسن روحانی شعری قرائت کرد سراسر انتقاد از رئیس جمهور و دولت،‌ به‌ویژه در زمینه برجام.

اما در مراسمی که این شعر قرائت شد رهبر جمهوری اسلامی نیز حضور داشت و ساعتی بعد متن کامل این شعر در وب‌سایت رسمی رهبر ایران منتشر شد.

مجید انصاری سال گذشته در مقام معاون حقوقی رئیس جمهور از قرائت این شعر انتقادی درباره رئیس جمهور گلایه کرده و خواستار عذرخواهی شد، اما جواب گرفت که شعر مذکور تنها «حرف دل مردم» بوده است.

آقای انصاری حالا قدمی فراتر گذاشته و از «دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما و همچنین نیروهای مسلح» خواسته است که «عواملی» را شناسایی کنند که «در این نهادها و با نقاب انقلابی‌گری عملا فرمایشات مقام معظم رهبری را بی‌اثر می‌کنند».

در چند سال گذشته بارها گزارش‌هایی منتشر شده است از دستگیری افرادی که به جاسوسی به‌ویژه «برای کشور اسرائیل» متهم بودند، اما هویت این افراد و جزئیات پرونده آنها هرگز فاش نشده است.

در همین زمینه وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، در سال ۹۴ در گزارشی بر اساس «خبرها و شنیده‌های جدی» گفت که دو «مسئول» میز اسرائیل در اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات ایران به اتهام جاسوسی برای اسرائیل دستگیر و زندانی شده‌اند.

این گزارش هرگز تایید یا تکذیب نشد.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

26 آوریل 2024 7.54 ب.ظ

اما اگر دیر بجنیم، هیولایی به اسم صهیونیسم که در حال حاضر مغز هیولای بزرگتری به اسم سرمایه داری را هک کرده است و آن را به ماشین احمق انسان کشی تبدیل کرده، جهان و بشریت را به سوی نابودی و انقراض…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…