اخبار

تهدید پلیس ایران به «برخورد» با «شاخ‌های اینستاگرام»

تهدید پلیس ایران به «برخورد» با «شاخ‌های اینستاگرام»

شبکه یک تلویزیون دولتی ایران، در برنامه‌ای با عنوان «بی‌راهه» اعترافات چند شهروند جوان را پخش کرد
شبکه یک تلویزیون دولتی ایران، در برنامه‌ای با عنوان «بی‌راهه» اعترافات چند شهروند جوان را پخش کرد

رئیس پلیس «فتا» در تهران، تهدید کرده‌است که نیروهای انتظامی با کسانی که از آن‌ها با عنوان «شاخ‌های اینستاگرام» نام برده، «به‌شدت برخورد می‌کنند».

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فضای مجازی در تهران، ۱۶ تیر ماه به خبرگزاری ایلنا گفته است «وقتی صفحات شاخ‌های اینستاگرام توسط فتا شناسایی می‌شوند، مدیران این صفحات در هر کدام از استان‌ها که باشند به آن استان اعلام می‌شود، استان نیز طی هماهنگی با مرجع قضایی و اخذ مجوز قضایی اقدامات لازم را انجام می‌دهد».

آقای کاظمی افزوده «در مواردی هم که از مسئولیت فتا خارج باشد، حتما با استفاده و همکاری پلیس امنیت اخلاقی موارد اعلام شده بررسی و به شدت با آنها برخورد می‌شود».

این مقام پلیس ایران از وجود «پرونده‌هایی در این زمینه» خبر داده و بدون ارائه جزئیاتی می‌گوید شماری «احضار شده‌اند»، بخشی از این «پرونده‌ها، به نتیجه رسیده» و «اقدامات لازم» انجام شده‌است.

مقام پلیس ایران در مورد آن‌چه «شاخ‌های اینستاگرام» توصیف کرده، توضیحی نداده است.

این سخنان پس از آن است که شبکه یک تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی برنامه‌ای به‌نام «بی‌راهه» پخش کرد و در آن «اعترافات» شماری از کاربران اینستاگرام را نمایش داد. بنا بر گزارش‌ها، شهروندانی که برای انجام «اعتراف» به تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی برده شده‌اند، ویدئوهای رقص خود را در اینستاگرام منتشر می‌کردند. پخش این «اعترافات» با واکنش‌های انتقادی و اعتراضی در فضای مجازی همراه شده‌است.

در اردیبهشت ماه برخی صفحات پرطرفدار شماری از مربیان رقص ایرانی، در اینستاگرام، به دلیل آن‌چه «انتشار محتوای مجرمانه» توصیف شد، «با حکم قضایی» مسدود شد. رئیس پلیس فتا در ایران نیز تهدید کرده نیروهای انتظامی در حال «شناسایی» گردانندگان صفحاتی که آن‌ها را «مستهجن و مبتذل» توصیف کرده، هستند.

در میانه تیر ماه دادستانی کل کشور اعلام کرده بود فیلترینگ اینستاگرام، به دلیل آن‌چه «سوءاستفاده از احساسات پاک مردم» توسط «سلبریتی‌ها» توصیف شده، در دستور کار قرار دارد. اندکی بعد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این موضوع را تکذیب کرد. با این حال امین ثابتی، یک کارشناس فضای مجازی، در یادداشتی برای رادیو فردا می‌نویسد: با توجه به سابقه ایران در زمینه فیلترینگ سرویس‌های آنلاین می‌توان خبرهای چند روز اخیر را مقدمه‌چینی برای فیلتر کردن اینستاگرام دانست.

گزارش رادیویی درباره زمزمه‌های مسدودسازی اینستاگرام در ایران please wait Embed share

گزارش رادیویی درباره زمزمه‌های مسدودسازی اینستاگرام در ایران

by رادیو فردا Embed share The code has been copied to your clipboard. The URL has been copied to your clipboard

No media source currently available

0:00 0:05:52 0:00 لینک مستقیم

  • 48 kbps | MP3

بازکردن در پنجره جدید

سال‌هاست که سازمان‌ها و نهادهای ناظر بر آزادی بیان، ایران را یکی از «دشمنان اصلی» فضای مجازی و اینترنت توصیف می‌کنند. برای نمونه سازمان گزارشگران بدون مرز که حکومت ایران را در کنار چند حکومت دیگر «دشمن اینترنت» توصیف کرده‌است. خانه آزادی در یکی از تازه‌ترین گزارش‌های خود جمهوری اسلامی را در رتبه چهارم انتهای جدول «آزادی اینترنت» قرار داده‌است.

سازمان خانه آزادی آبان سال پیش گفته بود ده‌ها کاربر ایرانی، از جمله مدیران کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی، به خاطر فعالیت‌های آن‌لاین بازداشت شده‌اند، مقام‌های ایرانی دسترسی به ده‌ها هزار وب‌سایت، به‌ویژه وب‌سایت‌های خبری را مسدود کرده‌اند، خودسانسوری شدیدی حاکم است و بسیاری از روزنامه‌نگاران، کنشگران و شهروندان دیگر هدف آزار و اذیت قرار گرفته یا بازداشت شده‌اند. سازمان گزارشگران بدون مرز نیز بارها تشدید سانسور بر اینترنت و سرکوب شهروندخبرنگاران و کاربران فضای مجازی در ایران را محکوم کرده است.

با استفاده از گزارش ایلنا، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا|ت.ت

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

26 آوریل 2024 7.54 ب.ظ

اما اگر دیر بجنیم، هیولایی به اسم صهیونیسم که در حال حاضر مغز هیولای بزرگتری به اسم سرمایه داری را هک کرده است و آن را به ماشین احمق انسان کشی تبدیل کرده، جهان و بشریت را به سوی نابودی و انقراض…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…