اخبار

اعتراض جمعی از ایرانیان مقیم آلمان به اهدای جایزه آزادی بیان به زیباکلام

اعتراض جمعی از ایرانیان مقیم آلمان به اهدای جایزه آزادی بیان به زیباکلام

اهدای جایزه آزادی بیان از سوی رادیو صدای آلمان به صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی در ایران، با اعتراض تظاهرکنندگانی در آلمان مواجه شده است، که اکثراً از ایرانیان تبعیدی بودند.

شرکت کنندگان در تظاهرات نزدیک بودن صادق زیباکلام به رژیم اسلامی را دلیل اعتراض خود عنوان کردند.

این جایزه از سوی دویچه وله، صدای آلمان، به افراد یا حرکت‌هایی اهدا می‌شود که در ترویج آزادی بیان و حقوق بشر کوشیده باشند.

به اعتقاد مینا احدی، از تظاهر کنندگان که از سال ۱۹۸۱ در تبعید بسر می‌برد، زیبا کلام بسیار به رژیم اسلامی نزدیک بوده و سال‌های دراز با آن همکاری می‌کرده است.

انتقاد اصلی از زیباکلام متوجه اظهارات وی در مصاحبه با ایران وایر است که گفته بود اگر ایران مورد حمله قرار گیرد او برای دفاع اسلحه در دست خواهد گرفت. مینا احدی می‌گوید زیباکلام به دلیل حمایت از رژیم دیکتاتوری که بر اساس شکنجه و بازداشت‌های غیرقانونی و ترور استوار است، اصلاً سزاوار این جایزه نیست.

زیباکلام اما می‌گوید برداشتی که از اظهارات وی شده برداشتی خارج از متن و بسیار ساده انگارانه است و آنچه گفته جز این نبوده که شرایط کنونی ایران در منطقه ممکن است باعث سقوط رژیم سیاسی شود و درنتیجه به فروپاشی کشور بیانجامد. او گفته است: «بحث من این است که برای حفظ استقلال و یکپارچگی ایران با گزینه‌های سختی روبرو خواهیم بود.»

بنا به گزارشها، اگرچه اعتراض کنندگان اعطای جایزه دویچه وله به زیباکلام ۲۵ نفر بیشتر نبودند، اماصدای رسایی در ابراز مخالفتشان داشتند.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/05/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-28.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<