اخبار

هشت تن از دراویش زندانی دست به اعتصاب غذا زدند

هشت تن از دراویش زندانی دست به اعتصاب غذا زدند

خیابان گلستان هفتم پس از درگیری میان نیروهای امنیتی و دراویش گنابادی
خیابان گلستان هفتم پس از درگیری میان نیروهای امنیتی و دراویش گنابادی

رسانه‌ دراویش گنابادی روز شنبه از اعتصاب غذای هشت تن از دراویش زندانی در زندان تهران بزرگ خبر داده که اعتراضی است به آن‌چه «نقض گسترده حقوق» این زندانیان عقیدتی نامیده‌اند.

وب‌سایت مجذوبان نور این هشت درویش را ظفرعلی مقیمی، محسن عزیزی، محمد باقر مقیمی، علی جمشیدی، حسین فهیمی، مصطفی شیرازیان و محمد علی کریمی نام برده است.

دست‌کم پنج تن از این دراویش از چندی پیش اعتصاب غذای خود را شروع کرده بودند که این رخداد هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر بازتاب داشت.

گزارش‌ها عنوان می‌کند که اعتصاب‌کنندگان خواستار پایان دادن به حصر خانگی نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی و آزادی «۳۶۰ درویشی» شده‌اند که از زمان وقایع خیابان گلستان هفتم پاسداران در بازداشت موقت به‌سرمی‌برند.

بهمن ماه ۹۶ در خیابان گلستان هفتم در منطقه پاسداران تهران درگیری‌های شدیدی میان دراویش گنابادی و نیروهای امنیتی و انتظامی رخ داد که درصدد هجوم به خانه نورعلی تابنده بودند. این رخداد به کشته‌شدن دست‌کم چهار تن، زخمی‌شدن ده‌ها تن و بازداشت صدها تن از دراویش گنابادی منجر شد.

گزارش‌ها حاکی است که آقای تابنده از آن زمان در حصر خانگی به‌سر می‌برد. وی در آستانه نوروز امسال با انتشار ویدیویی به طور تلویحی این گزارش‌ها را تایید کرد.

این مدت همچنین گزارش‌های متعددی منتشر شده است که حکایت از شرایط وخیم دراویش بازداشت‌شده در زندان دارد. از جمله سازمان عفو بین‌الملل خبر داده دراویش زن که در زندان شهر ری هستند مورد تمسخر و آزار گفتاری از جمله دشنام‌های جنسی قرار می‌گیرند و دسترسی به خدمات درمانی مناسب برای زندانیان از آن‌ها گرفته شده است.

خبرگزاری هرانا نیز که اخبار حقوق بشر را پوشش می‌دهد پیشتر در گزارشی به وضعیت این دراویش زن زندانی در زندان قرچک پرداخت و آن را «بسیار بحرانی و اسفناک» توصیف کرد.

این شرایط شماری از دراویش را بر آن داشته که در زندان دست به اعتصاب غذا بزنند که تعداد آنها اکنون به هشت نفر رسیده است. وب‌سایت مجذوبان نور نوشته که وضعیت جسمی برخی از آنان نیز وخیم است.

منابع: وبسایت مجذوبان نور، هرانا، رادیو فردا؛ س.ن / پ.پ

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا