اخبار

فهرست مهمترین موسسه‌ها و افراد تحریم شده در دومین مرحله از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی

فهرست مهمترین موسسه‌ها و افراد تحریم شده در دومین مرحله از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی

همزمان با آغاز مرحله دوم تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، وزارت خزانه داری آمریکا نام های صدها شرکت و فرد تحریم شده ایرانی یا خارجی مرتبط با ایران را منتشر کرد.

بیشتر این نام‌ها که دوشنبه ۱۴ آبان اعلام شده است، به فعالیت‌های بانکی و نفتی جمهوری اسلامی ایران مربوط است و شامل مقام‌ و مدیران کنونی و پیشین می‌شود.

لیست کامل در سایت وزارت خزانه داری آمریکا (به انگلیسی- کلیک کنید)

از میان موسسه‌ها و افرادی که در ارتباط با فعالیت‌های بانکی تحریم شده اند، می توان به این نام ها اشاره کرد:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک مسکن، بانک کشاورزی، بانک ملی ایران، بانک صنعت و معادن، بانک رفاه کارگران، بانک سپه، بانک بین المللی سپه – لندن، بانک تجارت، بانک آینده، بانک شهر، بانک کارگشایی، بانک اقتصاد نوین، بانک تجارتی ایران و اروپا، آلمان و ایران، و همه شعبات آن مرتبط با بانک صنعت و معدن، بانک توسعه صادرات ایران، آتیه سازان دی مرتبط با بانک دی، بانک قوامین، بانک حکمت ایرانیان، بانک تات، بانک گردشگری، بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک پرشیا اینترنتشان (امارات و بریتانیا) مرتبط با بانک ملت، بانک پاسارگاد و محمدکاظم چقازردی ساله مدیر عامل بانک سپه.

مهمترین شرکت ها و افراد وابسته به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تحریم شده شامل این نامها است:

شرکت بازرگانی پتروشیمی، شرکت ملی نفت‌کش ایران و بسیاری از شرکت های مرتبط با آن، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، احمد قلعه بانی، رئیس پیشین سازمان گسترش و مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفت ایران، محمود محدث، مدیر سابق اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، محمود نیکوسخن مدیر مالی اسبق شرکت ملی نفت ایران، سید محمد علی خطیبی طباطبایی نماینده سابق ایران اوپک، محمد معینی مدیر مالی شرکت نیکو در سوئیس، سیف الله جشن ساز مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران، محمود زیرکچیان زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران.

برخی از شرکتها و موسسات بازرگانی و صنعتی و همچنین مدیران بازرگانی و صنعتی تحریم شده نیز شامل این نامها است:

سازمان انرژی اتمی ایران، سیمان کردستان، شرکت ساختمانی آذربایجان، شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس، شرکت توليد برق خوزستان مپنا، شرکت تولید نیروی برق دماوند، ایران (مرتبط با بانک دی)

ایران ایر، ناصر باطنی مدیرعامل پیشین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدعلی یزدانجو مدیرعامل اسبق شستا، سیدجابر صفدری از مدیران پیشین سازمان انرژی اتمی، علی یوسف پور، نماینده سابق مجلس و رئیس اسبق هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)، مجتبی خسروتاج رییس کل سازمان توسعه تجارت، محمد رضا رضوانیان زاده مرتبط با سازمان انرژی اتمی ایران، مرتضی احمدعلی بهزاد مرتبط با شرکت تحقیقاتی پیشروسیستم، محمد حسین داجمر مدیر عامل سابق شرکت کشتیرانی ایران، محمد سعیدی مدیر عامل شرکت کشتیرانی ایران.

بازگشت همه تحریم ها

مرحله نهایی تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از بامداد دوشنبه ۱۴ آبان رسما اجرایی شد. این تحریم‌ها شامل صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، کشتیرانی، بانک و بیمه و موسسات مالی، و همچنین صدها فرد و شرکت ایرانی می‌شود.

کاخ سفید و مقام‌های دولت پرزیدنت ترامپ در روزهای اخیر اعلام کردند که از ۱۴ آبان با اجرایی شدن تمام تحریم‌های هسته‌ای که پیش از برجام وضع شده بود، قصد دارند جمهوری اسلامی را به تغییر رفتار وادارند.

مایک پمپئو وزیر خارجه و استیون منوشن وزیر خزانه داری آمریکا صبح روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری درباره دور دوم تحریم های آمریکا و «فشار حداکثری» اقتصادی علیه ایران توضیحاتی دادند.

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از تروریسم گفت هدف این تحریم ها فشار برای ایران برای توقف این اقدامات است.

استیون منوشن وزیر خزانه داری آمریکا به افزودن نام بیش از سیصد فرد و شرکت جدید به تحریم های قبلی گفت که رفتارهای جمهوری اسلامی ایران زیر نظر گرفته می شود تا هر تغییر احتمالی در این تحریم‌ها لحاظ شود.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/11/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-26.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا