اخبار

اتحادیه اروپا و سازمان ملل خواستار افزایش کمک مالی به سوریه شدند

شرکت‌کنندگان در کنفرانس حامیان مالی مردم سوریه بر لزوم ادامه کمک‌ها و همچنین یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه تأکید کردند. نماینده سازمان ملل می‌گوید ۱۳ میلیون شهروند سوری به ۵/ ۳ میلیارد دلار کمک نیاز دارند.اتحادیه اروپا و سازمان ملل در آغاز کنفرانسی بین‌المللی برای جمع‌آوری کمک مالی به سوریه از کشورها خواستند کمک‌های خود را افزایش دهند. معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و امدادرسانی روز سه‌شنبه (۲۴ آوریل/ ۴ اردیبهشت) در بروکسل گفت که هفت سال جنگ رنجی باورنکردنی به مردم سوریه تحمیل کرده است.

به گفته مارک لوکوک، سازمان ملل و نهادهای همکار برای کمک به ۱۳ میلیون شهروند نیازمند سوری به ۵/ ۳ میلیارد دلار احتیاج دارند که پیش از کنفرانس تنها بخشی از این مبلغ جمع‌آوری شده است. بر این اساس، ادامه جنگ در سوریه و شدت بحران در این کشور منابع مالی نهادهای امدادرسان را به پایان رسانده است.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

به گفته معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و امدادرسانی، گرسنگی ۵/ ۶ میلیون نفر را در سوریه تهدید می‌کند؛ کمتر از نیمی از مراکز درمانی هنوز خدمات‌رسانی می‌کنند و از هر سه مدرسه یکی تخریب شده است.

سال گذشته کشورهای کمک‌کننده با پرداخت ۶/ ۵ میلیارد کمک مالی موافقت کردند. نمایندگان ۸۵ کشور حاضر در کنفرانس بروکسل انتظار دارند که امسال کمک‌ها از این مبلغ هم بیشتر شود.

تأکید موگرینی و دی‌میستورا بر راه‌حل سیاسی

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) روز اصلی کنفرانس کمک به سوریه است. روز سه‌شنبه تمرکز بر گروه‌های مردم‌نهاد در دستور کار بود. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست سه‌شنبه در بروکسل خواستار حمایت از “قهرمانان سوری” شد. فدریکا موگرینی آنها را انسان‌هایی معرفی کرد که هر روز “تحت بدترین شرایط” به هم‌نوعان خود یاری می‌رسانند. او تأکید کرد که برای اتحادیه اروپا مردم سوریه در کانون توجه هستند؛ این کشور “صفحه شطرنج” نیست و مردم سوریه باید خود سرنوشت خود را در دست بگیرند.

خانم موگرینی از طرفین درگیری در سوریه خواست سلاح‌های خود را “به دلایل انسان‌دوستانه و سیاسی” زمین بگذارند.

استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه، نیز خواستار ادامه کمک‌ها به مردم سوریه شد و تصریح کرد که “زمان حل مشکل از راه‌های سیاسی فرا رسیده است”. او گفت: «ما مشاهده می‌کنیم که در روزها و هفته‌های اخیر پیروزی‌های نظامی و بازپس‌گیری مناطق و همچنین بالاگرفتن درگیری‌ها به گشایش‌های سیاسی یا تغییری خاص در سوریه منجر نشده‌اند.»

انتقاد مسکو در نشست تورنتو

بحران سوریه در دستور کار نشست روزهای اخیر وزیران امور خارجه ۷ کشور پیشرو صنعتی (گروه ۷) در تورنتوی کانادا هم قرار داشت. در آن نشست به‌ویژه از نقش روسیه در بحران سوریه انتقاد شد.

سرپرست وزارت امور خارجه آمریکا در این نشست گفت: «روسیه یا باید در سوریه مشارکت سازنده کند یا باید پاسخگوی رفتار خود باشد.» جان سالیوان افزود که اعضای گروه ۷ – آلمان، ایتالیا، فرانسه، بریتانیا، ژاپن، آمریکا و کانادا – برای افشای “رفتار مخرب” این کشور کارگروهی تشکیل خواهند داد. بر این اساس، همچنین قرار است راهبردی ارائه شود تا به کمک آن از “دخالت روسیه در انتخابات دیگر کشورها” جلوگیری شود.

خبرگزاری دولتی روسیه به نقل از سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور، اعلام کرد که “انگیزه‌های ضد روسی” پشت پرده برنامه‌های گروه ۷ هستند.

پیش‌بینی می‌شود که بحران سوریه موضوع گفت‌وگوهای رئیس جمهوری فرانسه با همتای آمریکایی‌اش در واشینگتن هم باشد. امانوئل مکرون اخیرا خواستار ماندگاری نیروهای آمریکا در سوریه شده بود. اما دونالد ترامپ گفته بود این نیروها را از سوریه خارج می‌کند.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

26 آوریل 2024 7.54 ب.ظ

اما اگر دیر بجنیم، هیولایی به اسم صهیونیسم که در حال حاضر مغز هیولای بزرگتری به اسم سرمایه داری را هک کرده است و آن را به ماشین احمق انسان کشی تبدیل کرده، جهان و بشریت را به سوی نابودی و انقراض…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…