اخبار

اجازه خروج به موسوی و رهنورد برای دیدار با فرزندان؛‌ امیرارجمند: اتفاق جدیدی نیست

اجازه خروج به موسوی و رهنورد برای دیدار با فرزندان؛‌ امیرارجمند: اتفاق جدیدی نیست

مشاور ارشد میرحسین موسوی: حصر هشت سال است که ادامه دارد و باید برداشته شود
مشاور ارشد میرحسین موسوی: حصر هشت سال است که ادامه دارد و باید برداشته شود

وب‌سایت «رویداد ۲۴» به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد اجازه پیدا کرده‌اند که از منزل خارج شوند و به دیدار فرزندان خود بروند. اما مشاور ارشد آقای موسوی، به رادیو فردا می‌گوید این موضوع پیشتر هم اتفاق افتاده بود و مسئله جدیدی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وب‌سایت «رویداد ۲۴» روز دوشنبه ۲۹ مرداد، دادن اجازه به آقای موسوی و خانم رهنورد برای خروج از منزل و دیدار با فرزندان خود را نشانه از میان برداشته شدن بخشی از محدودیت‌های محصوران طی هفته گذشته دانست.

میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زاهرا رهنورد از رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، از بهمن سال ۸۹ تاکنون در حصر خانگی به سر می‌برند.

در این ارتباط، اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد آقای موسوی، روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد، به رادیو فردا گفت که به تازگی اتفاق خاصی نیفتاده و این تعبیر که «چیزی از حصر نمانده، ‌بسیار اغراق‌آمیز خواهد بود و فقط جنبه خبری دارد وگرنه منطبق با واقعیت‌های حصر نیست».

او همچنین با اشاره به اینکه پیشتر گفته شده بود «محصورین در عید قربان رفع حصر خواهند شد»، افزود: «عید قربان فرا رسید ولی اتفاقی نیفتاد».

آقای امیرارجمند اضافه کرد که دادن اجازه به میرحسین موسوی و زهرا رهنورد برای خروج از منزل و دیدار با فرزندان‌شان «قدم مثبتی» به شمار می‌رود، اما «حصر هشت سال است که ادامه دارد و باید برداشته شود».

او یادآور شد که «اگر افرادی که قول‌هایی داده بودند که نمی‌توانند به آنها جامه عمل بپوشانند، دیگر نباید مسئله حصر لوث بشود».

اردشیر امیرارجمند به نام خاصی اشاره نکرد، ولی پیش از این، ‌حسن روحانی‌ در مبارزات انتخاباتی خود در سال‌های ۹۲ و ۹۶، وعده رفع حصر را مطرح کرده بود.

در عین حال،‌ به نوشته خبرگزاری ایسنا، رئیس‌جمهور ایران حدود یک ماه پیش در دیدار با فراکسیون امید گفت که «این حصر فقط پوسته‌اش مانده است».

مشاور ارشد آقای موسوی در گفت‌وگوی خود با رادیو فردا اشاره کرد: «پایان حصر به این معناست که بتوانند آزادانه از خانه خود خارج شوند، با هر کس که می خواهند دیدار کنند،‌ بتوانند مواضع سیاسی خود را اتخاذ کنند و زندگی اجتماعی و شغلی خود را داشته باشند. اما چنین اتفاقی نیفتاده است».

اردشیر امیرارجمند در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با رادیو فردا درباره چشم انداز رفع حصر ابراز امیدواری کرد که «به زودی رفع حصر صورت بگیرد» و افزود:‌ «این به تصمیم‌گیری شخص آقای خامنه‌ای بر می‌گردد؛ اینکه قبول کند کشور در وضعیت بحرانی است و باید از همه عوامل برای همبستگی ملی استفاده شود تا بتوان راه برون‌رفت دموکراتیک، ‌منطقی و عملی را در پیش بگیریم».

او گفت که اگر رهبر جمهوری اسلامی «منافع جناحی و حزبی خود را در نظر بگیرد باید برای رفع حصر اقدام فوری انجام دهد و اگر چنین شود به این معنا است که حاکمیت قبول کرده است قدم‌های اول را برای تغییر نحوه حکمرانی بردارد».

پیش از این، وب‌سایت خبری سحام‌نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، روز ۱۱ مرداد خبر داده بود که حسن روحانی خواستار رفع حصر رهبران جنبش سبز شده، اما رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر با این امر مخالفت کرده است.

مقام‌های قوه قضائیه پیش از این اعلام کرده‌اند که حصر سران جنبش سبز براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی انجام شده اما حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، وجود چنین مصوبه‌ای را تکذیب کرده است.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

26 آوریل 2024 7.54 ب.ظ

اما اگر دیر بجنیم، هیولایی به اسم صهیونیسم که در حال حاضر مغز هیولای بزرگتری به اسم سرمایه داری را هک کرده است و آن را به ماشین احمق انسان کشی تبدیل کرده، جهان و بشریت را به سوی نابودی و انقراض…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…