اخبار

تراکتورسازی بدنبال تثبیت صدرنشینی در تبریز

تراکتورسازی بدنبال تثبیت صدرنشینی در تبریز

حق نشر عکس isna

لیگ برترفوتبال ایران کم کم به روزهای حساس و پر التهاب خود نزدیک می شود.

با نگاهی به تیم‌های حاضر در لیگ شاید کمتر کارشناسی در ابتدای لیگ انتظار داشت تراکتور با از دست دادن بیشتر بازیکنان کلیدی خود و با مربی جوان و نه چندان با تجربه ای همچون خطیبی بتواند در صدر جدول قرار گیرد.

از مهمترین عوامل اصلی موفقیت تراکتور در هفته های گذشته باید به خط حمله پرقدرت این تیم اشاره کرد.

در حالی که بیشتر تیم‌های حاضر در لیگ برتر فاقد بازیکنی تمام کننده در خط حمله هستند تراکتور با ادینهو برزیلی و محسن دلیر توانسته صدر جدول گلزنان لیگ را از آن خود کند.

بیشتر تیم‌های لیگ برتر ابتدا به‌دنبال گل نخوردن هستند و در صورتیکه شرایط فراهم شود گوشه چشمی نیز به دروازه حریفان دارند اما تراکتور نشان داده است که فوتبال فقط دفاع کردن نیست.

بازیکنان خط حمله تراکتور از کوچکترین شانس گلزنی بهترین بهره را می گیرند و همین موضوع موجب شده است که قرمزپوشان تبریزی تا پایان هفته نهم در صدر جدول قرار گیرند.

تراکتور یکی از تیم‌های خوب امسال است که توانسته به فوتبال بی رونق ایران جذابیتی دوچندان ببخشد. با تمام شایستگی های که این تیم تا بحال از خود نشان داده است اما در مقایسه با دیگر مدعیان لیگ از شانس کمتری برای قهرمانی برخوردار است.

عدم تجربه کافی در بازی‌های پرفشار و پراسترس می تواند نقطه ضعف این تیم باشد. تراکتور هنوز در شرایط بحرانی قرارنگرفته است.

در صورتی‌که این تیم درچنین شرایطی قرارگیرد کادر فنی و بازیکنان نسبتا جوان این تیم تجربه کافی برای خروج از بحران در کمترین زمان ممکن را ندارند و همین موضوع می تواند بر روند فنی این تیم تاثیرگذار باشد.

اتفاقی که سال گذشته در هفته های پایانی لیگ برتر انگلستان برای لیورپول رخ داد و این تیم با تمام شایستگی های که داشت در نهایت به‌دلیل عدم تجربه کافی قهرمانی را به منچستر سیتی تقدیم کرد.

بازیهای مهم این هفته لیگ برتر فوتبال ایران:

پرسپولیس – استقلال خوزستان

پرسپولیس پنج شنبه در ورزشگاه آزادی میزبان استقلال خوزستان است.

عبدالله ویسی مربی است که در بازی‌های بزرگ همواره تیمی منسجم و قدرتمند را روانه میدان می کند. استقلال به تدریج از انتهای جدول فاصله گرفته است.

بازیکنان جوان این تیم با تفکرات ویسی بخوبی هماهنگ شده اند و دستورات تاکتیکی او را بخوبی در زمین پیاده می کنند.

در خط دفاعی موسی کولی والی بازیکنی ارزشمندی برای این تیم به حساب می آید. در میانه میدان محمد رضا مهدوی با تجربه، بخوبی توانسته با شرایط فوتبال جنوب خود را هماهنگ کند.

در خط حمله سیف اللهی بازیکن سابق سابق پرسپولیس انگیزه های فراوانی برای گلزنی در این دیدار دارد.

استقلال سعی می کند با دو خط دفاعی در جلو دروازه، مانع از گلزنی پرسپولیس شود. در این صورت بازیکنان خط حمله این تیم می توانند در ضد حمله بسیار خطرناک باشند.

استقلال خوزستان نشان داده است که در این تاکتیک دفاعی بسیار موفق عمل می کند. پرسپولیس برای اینکه بتواند از این سیستم بسته عبورکند نیازمند بازیکنان خلاق در خط حمله و میانی است که در حال حاضر فاقد چنین بازیکنانی است.

استفاده از ضربات ایستگاهی بهترین راه رسیدن به گل برای یاران درخشان در این بازی نسبتا سخت است. با غیبت ماهینی احتمالا حمید علی عسگر در دفاع راست بازی می کند که درکارهای دفاعی مشکلات فراوانی دارد.

اگر پرسپولیس بتواند در دقایق ابتدایی بازی به گل برسد تا حدود زیادی می تواند به پیروزی امیدوار باشد در غیر این صورت هرچه بازی به انتها نزدیکتر شود شرایط بنفع استقلال خوزستان می شود.

استقلال – ذوب آهن

استقلال در اصفهان به دیدار ذوب آهن می رود. ذوب آهن هنوز نتوانسته از بحران ابتدای فصل خارج شود.

بنظر می رسد که کابوس دو فصل گذشته هنوز از ذهن بازیکنان این تیم خارج نشده است. این تیم از لحاط فنی بسیار با کیفیت است.

در میانه میدان دهنوی به همراه اکبر ایمانی در جلوی خط دفاعی کمتر به حریفان اجازه خودنمایی می دهند اما مشکل بزرگ ذوب آهن در عدم هماهنگی بین مدافعین و دروازه‌بان این تیم در ضربات ایستگاهی است.

بیشتر گل‌هایی که ذوب آهن دریافت کرده است از ضربات سر حریفان است. محمد باقر صادقی دروازه بان این تیم فیزیک مناسبی دارد اما در خروج‌ها بسیار ناموفق عمل می‌کند.

عدم هماهنگی در زمان کرنرها و خروج‌های ضعیف دروازه بان ذوب آهن مهمترین مشکل این تیم در هفته های گذشته بوده است.

در مقابل استقلال نیز شرایط خوبی ندارد و بیشتر بازیکنان کلیدی این تیم مصدوم هستند. در حالی که هنوز یک سوم بازی‌های لیگ برتر به اتمام نرسیده است مصدومیت بازیکنان استقلال تا حدود زیادی نگران کننده است.

مشکلی که کادر فنی استقلال هرچه زودتر باید آنرا بررسی کنند. تمامی برنامه های تهاجمی استقلال از جناحین است اما کمتر برنامه خاصی برای بازیکنان کناری این تیم درنظرگرفته شده است تا بتوانند درجریان بازی تاثیرگذار باشند.

برای مثال میلاد فخرالدینی بازیکنی سریع و با کیفیتی است که بخوبی در جریان بازی تغذیه نمی شود. امیرقلعه نویی باید شرایط را طوری فراهم کند تا بازیکنان کناری بیشتر در جریان بازی قرار گیرند.

درسمت چپ نوری تنها در کارهای دفاعی شرکت می کند. در نبود کرار خلاقیت تیمی استقلال بسیار تضعیف شده است.

دو مهاجم استقلال(قاضی و برهانی)به هیچ عنوان تکمیل کننده یکدیگر نیستند. مشکلات فنی تیم استقلال بسیار زیاد است و امیر قلعه نویی باید هرچه زودتر این مشکلات را برطرف کند.

تراکتورسازی – سپاهان

بازی بزرگ این هفته را دو تیم قدرتمند لیگ ایران در تبریز برگزار می کنند. تراکتور در زمین خود تنها به دنبال پیروزی است و همین موضوع می تواند به‌نفع سپاهان باشد.

تماشاگران تبریزی دراین بازی تنها منتظر پیروزی هستند و استرس ناشی از بازی خانگی می تواند بر روند تاکتیکی و فنی تراکتورسازی تاثیرگذار بگذارد.

رسول خطیبی باید بسیار هوشیار باشد. سپاهان تیمی قدرتمند است که دربازی‌های خارج از خانه نتایج بهتری گرفته است.

اگر تراکتور بازی را احساسی شروع کند فرصت خوبی را دراختیار بازیکنان با تجربه سپاهان قرار می دهد تا بتوانند دروازه تراکتور را تهدید کنند.

صرف نظر از بازی خوب مهاجمین تراکتورسازی باید به بازی بدون نقص خط میانی این تیم اشاره کنیم که با حضور خوب خود در حمله و دفاع از مهمترین ارکان موفقیت تراکتورسازی به‌حساب می آیند.

کیانی، نریمان جهان، ابراهیمی و احمدزاده بازی دشواری را مقابل خط میانی سپاهان در پیش دارند. سپاهان نیز به مانند تراکتورسازی بازیکنان با کیفیتی در خط حمله دارد.

شریفی، خلعتبری و پریرا در کنار سوکای می توانند هر خط دفاعی را دچار مشکل کنند. سپاهان برای اینکه مشکل سیستم دفاعی خود را برطرف کند شجاع خلیل زاد را در نقش هافبک دفاعی به بازی گرفته است.

خلیل زاد باید در جریان بازی بیشتر مراقب باشد خصوصا درجناح چپ که حاج صفی علاقه چندانی به دفاع کردن ندارد.

فولاد – نفت تهران

یکی دیگر از بازی‌های دیدنی این هفته را دو تیم خوب فولاد و نفت در اهواز برگزارمی کنند. فولاد در دیدارهایی که ابتکار عمل را در اختیار دارد و به نوعی تیم مقابل ضعیف تر از انها است به سختی به گل می رسد.

مشکل گلزنی فولاد هنوز برطرف نشده است. سروش رفیعی در نقش بازیکن شماره ده و در پشت مهاجمان به مراتب بازدهی بهتری دارد.

نفت به همراه منصوریان روزهای خوبی را پشت سرمی گذارد. نقطه قوت نفت پرسینگ خوب بازیکنان این تیم در زمانی است که توپ را در اختیار ندارند. اما شرایط آب و هوایی و کیفیت خوب فولاد ممکن است که اجازه ندهد نفت در اجرای این تاکتیک موفق باشد.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<