اخبار

جمعه شب؛ تجمعات اعتراضی در چندین شهر ایران

جمعه شب؛ تجمعات اعتراضی در چندین شهر ایران

گزارش‌ها و ویدئوهای متعدد در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که شامگاه جمعه، ۱۲ مرداد، چهارمین شب از دور تازه اعتراضات ضدحکومتی در ایران آغاز شده‌است.

ویدئوهای تازه در شبکه‌های اجتماعی از شکل‌گیری تجمعات اعتراضی امشب، جمعه، در حوالی پارک دانشجو در تهران و در گوهردشت کرج حکایت دارند.

بنا بر گزارش‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، جمعیتی از معترضین تهرانی در فرعی‌های اطراف میدان ولیعصر گرد آمده‌اند و شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «ایرانی داد بزن، حقتو فریاد بزن» سر می‌دهند.

معترضان رو به نیروهای انتظامی شعار «بی‌شرف، بی‌شرف» سر می‌دهند.

گزارش‌هایی نیز حاکی از درگیری معترضان با نیروهای انتظامی و امنیتی در گوهردشت کرج است.

از گوهردشت کرج، بوق‌های ممتد اعتراضی‌ها خودروها، بستن خیابان‌ها و روشن کردن آتش توسط معترضان گزارش می‌شود.

سر دادن شعار «مرگ بر دیکتاتور» در دروازه خروجی ورزشگاه آزادی تهران بعد از بازی پرسپولیس، آتش زدن موتورهای پلیس در گوهردشت کرج، آتش زدن ایستگاه اتوبوس در سه‌راه گوهردشت، سر دادن شعار «مرگ بر بسیجی» توسط معترضان در همدان، آغاز اعتراضات در قرچک ورامین و در پارک ملت مشهد، از صحنه‌هایی است که در ویدئوهای ارسالی جمعه‌شب مشاهده می‌شود.

بررسی ​تاریخ بارگذاری این ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که بارگذاری آنها امروز، جمعه، انجام شده است و در برخی ویدئوها کاربران به تاریخ امروز نیز اشاره می‌کنند. رادیو فردا در ایران خبرنگار ندارد و قادر به تأیید این ویدئوها به‌طور مستقل نیست.

فیلم‌های دیگری نیز از حضور سنگین نیروهای یگان ویژه در شاهین‌شهر اصفهان طی روز جمعه، ۱۲ مرداد، منتشر شده‌است. از شاهین‌شهر استفاده از گاز اشک‌آور توسط مأموران نیز گزارش شده است.

در فیلمی از اشتهارد کرج مربوط به غروب جمعه نیز شعار «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» از جمعی از راهپیمایان شنیده می‌شود.

حضور نیروهای انتظامی در گوهردشت/ جمعه ۱۲ مرداد please wait Embed share

حضور نیروهای انتظامی در گوهردشت/ جمعه ۱۲ مرداد

Embed share The code has been copied to your clipboard. width px height px

The URL has been copied to your clipboard

No media source currently available

0:00 0:00:22 0:00

دور تازه اعتراضات در ایران به دنبال سقوط ارزش ریال، واحد پول ملی ایران، در برابر ارزهای خارجی و همچنین افزایش بی‌سابقه بهای طلا در بازارهای ایران آغاز شده اما رنگ سیاسی و ضدحکومتی به خود گرفته است.

روز جمعه، تعدادی از امامان جمعه خواستار پایان تجمع‌های اعتراضی در ایران شدند و امام جمعه مشهد معترضان را نکوهش کرد که «به خاطر پایین افتادن شکم نباید مقابل نظام بایستید».

روز پنج‌شنبه نیز فشار بر دولت حسن روحانی برای حل مشکلات اقتصادی کشور با گفته‌های دو مرجع تقلید در قم افزایش یافت.

خیابان ولی‌عصر تهران: «مرگ بر دیکتاتور» please wait Embed share

خیابان ولی‌عصر تهران: «مرگ بر دیکتاتور»

Embed share The code has been copied to your clipboard. width px height px

The URL has been copied to your clipboard

No media source currently available

0:00 0:00:47 0:00

از شهر قهدریجان در استان اصفهان نیز فیلمی از اعتراض شبانه و روبه‌رو شدن معترضان با نیروهای انتظامی منتشر شده است. در این ویدئو صدای آژیر و تیراندازی نیز به گوش می‌رسد.

استان اصفهان که به‌خصوص کشاورزان آن مدت‌هاست با مسائل کمبود آب و سوءمدیریت منابع آبی دست و پنجه نرم می‌کنند شاهد حرکات اعتراضی پرتعددی بوده است.

معترضان در قهدریجان اصفهان please wait Embed share

معترضان در قهدریجان اصفهان

Embed share The code has been copied to your clipboard. width px height px

The URL has been copied to your clipboard

No media source currently available

0:00 0:00:12 0:00

اولین واکنش دولتی به اعتراضات

خبرهای روز جمعه حاکی است که وزیر کشور روز پنج‌شنبه به اعتراضات دو روز پیش از آن واکنش داشته و اعتراضات خیابانی را «بی‌اثر» دانسته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، پنج‌شنبه ۱۱ مرداد در جلسه اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان غربی در این باره سخن گفته است.

وی افزوده است: «یکی از سطوح برخورد دشمن با ایران ایجاد تنش‌های اجتماعی است و فکر می‌کنند این موضوع می‌تواند در ایران اثرگذار باشد آنها فکر می‌کنند ۵۰ تا ۲۰۰ نفر در یک جا جمع بشوند اوضاع داخل کشور به هم می‌خورد، بعد آمدند در کشوری جلسه گذاشتند که بعد از این نظام چه کسی را بیاورند سرکار، در آن جلسه ۹۴ گروه آمدند و جالب آنکه همه خود را به عنوان جایگزین نظام معرفی کردند، از منافقین تروریست که صدها قتل کرده گرفته تا بقیه گروه‌های چند نفره فرسوده و مرتجع خود را جانشین مناسب می‌دانستند، اما آنها بدانند از این خبرها نیست این ملت چهل سال مقاومت و ایستادگی نکرد تا چند مزدور و تروریست و خودفروخته برای آنها تصمیم بگیرند.»

با استفاده از رسانه‌های اجتماعی. پ.پ

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

26 آوریل 2024 7.54 ب.ظ

اما اگر دیر بجنیم، هیولایی به اسم صهیونیسم که در حال حاضر مغز هیولای بزرگتری به اسم سرمایه داری را هک کرده است و آن را به ماشین احمق انسان کشی تبدیل کرده، جهان و بشریت را به سوی نابودی و انقراض…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…