اخبار

خامنه‌ای مذاکره با اسرائیل را "خطای نابخشودنی بزرگ" خواند

رهبر جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به اسماعیل هنیه ضمن وعده‌‌‌ی ادامه‌ی حمایت از فلسطینیان، مذاکره با اسرائیل را تقبیح کرد. پیش‌تر ولیعهد عربستان سعودی مذاکره با اسرائیل برای استقرار ثبات در منطقه را پراهمیت خوانده بود.آیت‌الله سید علی خامنه‌ای در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی “جنبش مقاومت اسلامی فلسطین” (حماس) بر مواضع همیشگی جمهوری اسلامی” در قبال فلسطینی‌ها تاکید ورزید.

خامنه‌ای در نامه‌ای خطاب به هنیه که روز پنجشنبه (۱۶ فروردین / ۵ مارس) منتشر شد نوشته است: «جنابعالی در نامه‌ی محبت‌آمیز خود برخی از چالش‌های بزرگ امت اسلامی را مطرح کرده و به خیانت و نفاق برخی از کشورهای عرب این منطقه و نقشه‌های خباثت‌آمیز آنان در تبعیت از شیطان بزرگ (آمریکا) اشاره نموده و نیز از مجاهدان فلسطینی به‌عنوان مبارزان خط مقدم در برابر فشار و ظلم و جنایت دشمن یاد کرده‌اید. آنچه در این باره نوشته‌اید حقیقت محض و مورد تأیید ما است. ما خود را موظف به حمایت از شما از هر نوع آن میدانیم.»

رهبر جمهوری اسلامی حمایت از فلسطینیان را امری “فراتر از حوادث و تحولات سیاسی” دانسته و آن را “وظیفه‌ای دینی” خوانده است.

بیشتر بخوانید: دلیل حضور ایران در سوریه و حمایت از فلسطینی‌ها به روایت قاسم سلیمانی

او “حرکت به سمت مذاکره” با اسرائيل را “خطای نابخشودنی بزرگی” توصیف کرده است که به اعتقاد او «پیروزی ملت فلسطین را به عقب می‌اندازد و جز خسران عاید آن ملت ستم‌کشیده نمی‌کند.»

توصیه‌ی خامنه‌ای برای “به‌سمت نقطه زوال” کشاندن “دشمن”، تشدید مبارزه با اسرائیل و پشتیبانان این دولت می‌داند.

اسماعیل هنیه در نامه‌ای به خامنه‌ای غزه را “قلعه مقاومت” علیه اسرائیل خوانده و از حمایت‌های جمهوری اسلامی قدردانی کرده بود.

پیش‌بینی “فروپاشی آل سعود”

هم‌زمان با انتشار نامه خامنه‌ای به هنیه، هفته‌نامه “خط حزب‌الله” که توسط دفتر رهبر جمهوری اسلامی منتشر می‌شود، در مقاله‌ای با عنوان “بن سلمان، مزدوری برای آمریکا” پیش‌بینی کرد که سلطنت آل‌سعود به‌زودی پایان خواهد یافت.

در این مقاله ضمن بیان اینکه “طرح‌های عربستان” در عراق و سوریه و یمن “شکست خورده” آمده است که محمد‌بن‌سلمان، ولیعهد عربستان “این روزها به هر گوشه و کناری چنگ می‌زند تا شاید بتواند عربستان را از باتلاقی که در آن گیر افتاده نجات دهد”.

نشریه دفتر رهبر جمهوری اسلامی در این مقاله ضمن تاکید بر اینکه عربستان سعودی با کسری بودجه و کاهش ذخایر ارزی روبروست، می‌گوید که نارضایتی‌های داخلی در عربستان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: ولیعهد عربستان: اسرائیلی‌ها حق دارند سرزمین خود را داشته باشند

“خط حزب‌الله” احتمال می‌دهد که “اصلاحات نمایشی” ولیعهد عربستان سعودی و “خوش‌خدمتی” او به ایالات متحده و همچنین تلاش برای برقراری روابط دوستانه با اسرائیل و “افزایش تنش با ایران” در نهایت به سقوط خاندان آل سعود بیانجامد.

به تازگی محمد بن سلمان در مصاحبه با مجله آمریکایی آتلانتیک ضمن تاکید بر اینکه “فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حق دارند که سرزمین خودشان را داشته باشند”، ایران را در کنار اخوان‌المسلمین و گروه‌های تروریستی ضلعی از “مثلث شر” توصیف کرد.

ولیعهد عربستان علاوه بر این تاکید کرد که مذاکره صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیل اهمیت زیادی برای استقرار ثبات و همچنین عادی شدن وضعیت در خاورمیانه دارد.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

Source: دویچه وله فارسی

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…