اخبار

سفر مقامات آمریکایی به کشورهای مختلف جهان «با هدف فشار بر ایران»

سفر مقامات آمریکایی به کشورهای مختلف جهان «با هدف فشار بر ایران»

منابع دیپلماتیک می‌گویند که مقامات آمریکا با هدف فشار بر کشورها برای قطع روابط تجاری با ایران به سراسر جهان سفر می‌کنند، اقدامی که به دنبال تصمیم رئیس‌جمهوری ایالات متحده در خروج از توافق هسته‌ای صورت می‌گیرد.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۱۶ خرداد به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی گزارش داد که مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا با این هدف تاکنون به ژاپن سفر کرده‌اند و این هفته نیز دیپلمات‌های آمریکایی عازم اروپا هستند در حالی که بریتانیا، فرانسه و آلمان در تلاش برای حفظ برجام و قانع کردن ایران برای ماندن در این توافق هستند.

این دیپلمات اظهار داشت: «آمریکایی‌ها کمپین خود را آغاز کرده‌اند و به همه جا می‌روند. آنها متعصب و خشک‌اندیش هستند. ما به صراحت به آنها گفته‌ایم که اگر می‌خواهید اینجا بیایید تا بگویید که چگونه قوانین آمریکا را اجرا کنیم، اصلا خوشامدی در کار نیست».

گزارش‌ها عنوان می‌کند که وزیران سه کشور اروپایی همراه با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نامه‌ای به همتایان آمریکایی خود از آنها خواسته‌اند که شرکت‌های اروپایی طرف قرارداد با ایران را از تحریم‌های واشینگتن معاف کنند.

این نامه که تاریخ چهار ژوئن (۱۴ خرداد) را دارد به امضای وزیران دارایی و خارجه کشورهای بریتانیا، آلمان و فرانسه رسیده و در آن از چند زمینه تجاری مانند داروسازی، سلامت و بهداشت، بانکداری، انرژی، هواپیمای مسافربری و تاسیسات زیربنایی نام برده شده که اروپا انتظار دارد با برخورداری از معافیت آمریکا بتواند همچنان در این حوزه‌ها با ایران همکاری کند.

رویترز می‌نویسد اما سفرهای مقامات آمریکا نشان می‌دهد که در واشینگتن تمایلی به مصالحه درباره ایران وجود ندارد. به طوری که روز سه‌شنبه نیز معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به شرکای واشینگتن و بخش خصوصی درباره روابط اقتصادی با تهران هشدار داد و گفت، کسانی که از این ممنوعیت سر باز می‌زنند باید حساب پس بدهند.

یک مقام دیگر اتحادیه اروپا گفته که آمریکا هیات‌هایی را به سراسر جهان می‌فرستد این پیام هشدارآمیز را به کشورها درباره روابط اقتصادی با ایران تا به طور خصوصی به آنها برساند.

بر این اساس طبق گفته دیپلمات‌های اروپایی، آندره پیک دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به جمهوری چک و روز چهارشنبه به مجارستان سفر کرده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن تایید سفر نمایندگان خود به اروپا عنوان کرده که آنها تلاش می‌کنند در این سفرها حمایت کافی برای فشار بر ایران را به دست بیاورند و در ضمن آن سیاست آمریکا در رابطه با تحریم‌ها را شرح دهند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز/ س.ن / ک.ر

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

26 آوریل 2024 7.54 ب.ظ

اما اگر دیر بجنیم، هیولایی به اسم صهیونیسم که در حال حاضر مغز هیولای بزرگتری به اسم سرمایه داری را هک کرده است و آن را به ماشین احمق انسان کشی تبدیل کرده، جهان و بشریت را به سوی نابودی و انقراض…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…