اخبار

فارس: طی یک ماه ۲۴ تن از نیروهای نظامی و انتظامی در حملات مرزی کشته شده‌اند

فارس: طی یک ماه ۲۴ تن از نیروهای نظامی و انتظامی در حملات مرزی کشته شده‌اند

خبرگزاری فارس روز جمعه ۲۶ مرداد نوشت که جمع کشته‌شده‌های نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی توسط مخالفان مسلح در مرزها طی یک ماه گذشته به ۲۴ تن رسیده است.

این خبرگزاری می‌نویسد که بنا بر آمارهای موجود، در یک ماه گذشته ۱۰ عملیات مخالفان در سه استان سیستان و بلوچستان، کردستان و کرمانشاه به وقوع پیوسته که منجر به کشته شدن ۲۴ تن از نیروهای نظامی و انتظامی شده‌است.

فارس می‌افزاید که در واقع در تیرماه نیروهای امنیتی به‌طور میانگین هر روز یک کشته یا زخمی داشته‌اند که سنگین‌ترین آن‌ها نیز حمله پژاک به روستای دری‌روی مریوان در ۲۹ تیرماه به‌شمار می‌رود که ۱۱ کشته برجای گذاشت.

در هفته‌های گذشته گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی با نیروهای سپاه پاسداران و نیروی انتظامی چندین بار درگیر شده‌اند.

مجروح شدن چهار نیروی مرزبانی در حمله «عقاب‌های زاگرس»

براساس گزارش‌ها در حمله یکی از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی به خودروی گشت مرزبانی در بانه در استان کردستان، در شامگاه پنج‌شنبه، ۲۳ مرداد، چهار مرزبان مجروح شده‌اند.

محمد فلاحی، فرماندار بانه، روز جمعه ۲۶ مرداد، در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که این حمله در مسیر جاده «برده‌بوک» در نزدیک روستای «ابوالحسن» بانه رخ داده است.

به گفته آقای فلاحی، حال چهار نیروی مرزبانی مجروح شده، «رو به بهبود است و مشکل خاصی ندارند».

حسین خوش اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، نیز گفت که یکی از نیروهای مرزی پس ازاین درگیری «مفقود شده بود که چند ساعت بعد سالم خود را به پایگاه مرزی محل خدمت رساند».

در همین حال، سایت کُردپا خبر داد که گروهی موسوم به «عقاب‌های زاگرس» با انتشار اطلاعیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. این گروه پیش از این هم به اعضای سپاه پاسداران حمله کرده بود.

قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کشور، روز ۱۹ مرداد از پنج برابر شدن درگیری‌های نظامی در مرز ایران خبر داده و گفته بود که بخشی از این درگیری‌ها « مربوط به قاچاق است».

در همین حال حزب دموکرات کردستان ایران اعلام کرده بود که در درگیری نیروهای این گروه در بامداد یکشنبه بیستم مرداد ماه، هفت نیروی این حزب و ١٢ نیروی سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

با این حال سپاه پاسداران در اطلاعیه خود تنها از کشته شدن ۱۰ نفر از نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران در این درگیری خبر داده بود.

بامداد روز شنبه، ۳۰ تیرماه، نیز ۱۱ تن از نیروهای سپاه پاسداران در درگیری با افراد «گروه پژاک» در شهرستان مریوان کشته شده بودند.

شامگاه جمعه ۱۸ خرداد، در درگیری نیروهای سپاه پاسداران با نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران به رهبری مصطفی هجری در منطقه مرزی اشنویه در استان آذربایجان غربی، تعدادی کشته و زخمی شدند.

در حالی که سپاه پاسداران از کشته و زخمی شدن هفت نفر از نیروهای گروه مسلح مخالف جمهوری اسلامی و سالم ماندن همه نیروهای خود خبر داده بود، برخی وب‌سایت‌ها از کشته شدن ۹ نیروی سپاه پاسداران در این درگیری خبر داده بودند.

جمهوری اسلامی ایران این گروه‌های مسلح کرد را به «تجزیه‌طلبی» و «ارتباط با بیگانگان» متهم می‌کند. از سوی دیگر، این گروه‌ها هم جمهوری اسلامی را به نقض حقوق کردها در ایران متهم می‌کنند و می‌گویند هدف‌شان پیگیری حقوق کردها است.

با استفاده از تسنیم،ایرنا، وب سایت کردپا و رادیو فردا / ا.م / پ.پ

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

26 آوریل 2024 7.54 ب.ظ

اما اگر دیر بجنیم، هیولایی به اسم صهیونیسم که در حال حاضر مغز هیولای بزرگتری به اسم سرمایه داری را هک کرده است و آن را به ماشین احمق انسان کشی تبدیل کرده، جهان و بشریت را به سوی نابودی و انقراض…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…