اخبار

وزیر علوم خبر داد: مدیران آموزش عالی پیشگام در حمایت از کالای ایرانی

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت علوم برای تحقق شعار سال، گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از تولید داخلی معرفی شده و ما برای تحقق این امر برنامه‌ریزی‌هایی در حوزه‌های آموزش و پژوهش داریم.

وی افزود: در آموزش عالی آمادگی داریم که به واحد‌های تولیدی برای تقویت بخش‌های تحقیق و توسعه آن‌ها کمک کنیم البته برای تحقق این مهم قطعا باید حمایت‌های قانونی صورت بگیرد و بخش مهمی از این حمایت‌ها از سوی دولت با مصوبات قانونی و تسهیلات انجام می‌شود.

وزیر علوم با تاکید بر ضرورت کیفی‌سازی آموزش عالی برای تحقق شعار سال، گفت: شناخت ذائقه بازار جهانی و تعیین شاخصه‌های تامین این ذائقه در تحقق شعار سال بسیار مهم است که دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی می‌توانند در این مورد کمک کنند.

غلامی با بیان اینکه برنامه‌های کلانی در زمینه تحقق شعار سال در وزارت علوم در حال اجرا است که به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه‌ها بخشی از جامعه هستند و مدیران دانشگاه‌ها مانند همه مدیران سطح کشور به حمایت از کالای ایرانی توجه دارند و این حرکت ملی در سطح دانشگاه‌ها مورد استقبال گرفته است.

وزیر علوم عنوان کرد: در آموزش عالی انتظار داریم که بخش تولید ثروت به طرف دانشگاه‌ها بیاید و از کمک‌های علمی دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<