اخبار

گلایه صفار هرندی از اشتباه محاسباتی برخی از سیاست‌مداران

به گزارش فارس، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان یکی از سیاست‌مداران که دنیای امروز دنیای موشک نیست بلکه دنیای گفت‌وگو است، گفت: اخیرا آمریکا و هم‌پیمانانش با صد‌ها موشک، با دولت و ملت مقاوم سوریه گفت‌وگو کردند.

محمدحسین صفارهرندی عصر امروز در اختتامیه یادواره شهدای گمنام دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در دنیا همواره نام‌آور بمانیم، باید به این تفکر و باور شهدا که نباید به قدرت‌های زورگو تعلقی داشت، معتقد باشیم.

وی افزود: باید جلوی این زخم‌زبان‌ها و ملامت‌های بیهوده عده‌ای افراد کم‌دان را که ژست دانایی می‌گیرند و خانواده‌های شهیدان را ملامت می‌کنند گرفت، افراد هرزه‌گویی که در فضای مجازی نمی‌دانند ملت ایران هرگز نام و یاد شهدا را فراموش نخواهند کرد و این خود آن‌ها هستند که هم، چون کف روی آب، خیلی زود نیست و نابود می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: زندگی‌نامه شهدا را که مطالعه می‌کنیم، درمی‌یابیم که پروردگار متعال همه آن‌ها را انتخاب کرده بود، شهدا حجت‌های ملت ایران هستند که بن‌بست‌های پیش روی ملت ایران را گشودند و عزت را نصیب کشورمان کردند.

وی ادامه داد: هنر شهدای مدافع حرم که دنباله‌روی شهدای دوران دفاع مقدس بودند این است که تمامی استراتژی‌های آمریکائی‌ها را در غرب آسیا نقش بر آب کردند، در اجلاسی که به تازگی کهنه سیاست‌مداران آمریکایی برگزار کردند، آنان اعتراف کردند که قدرت منطقه‌ای ایران به سواحل دریای مدیترانه رسیده است.

صفارهرندی ابراز داشت: این عزتمندی جمهوری اسلامی ایران در حالی به دست آمده است که قدرت‌های عالم در دوره پهلوی‌ها با ایران با نگاه تحقیرآمیز برخورد می‌کردند.

وی با تجلیل از مقام شهدا به خصوص شهدای گمنام تصریح کرد: شهدای گمنام در اوج فداکاری در گمنامی نام‌آور و در اوج رهایی از تعلقات دنیوی، چراغ راه آینده ملت ایران شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ملت ایران ۴۰ سال است که دریافته، اگر می‌خواهد بزرگ شود و بزرگ بماند باید تعلقات خود را به قدرت‌های زورگوی دنیا کم کند و در مسیر پیشرفت، فقط به خدای متعال توکل کند.

وی آثار وابستگی برخی از حکام کشور‌های غرب آسیا به قدرت‌های استکباری را این‌گونه تحلیل کرد که سرنوشت همه حکامی که روزی به آمریکا و سایر کشور‌های غربی وابسته شدند و تکیه کردند، جز سقوط، اعدام، ویرانی و ناامنی در کشورهایشان نبوده است، حسنی مبارک، بن علی، صدام حسین و علی عبدالله صالح در دوره زمامداری خود در مصر، تونس، عراق و یمن تصور می‌کردند فقط با تکیه بر قدرت‌های امروزی می‌توانند کشور‌های خود را قدرتمند سازند.

صفارهرندی به عبرت گرفتن ملت ایران از نتیجه وابستگی به آمریکا و غرب گفت و اضافه کرد: حکام حجاز آن‌قدر نگران آینده خود بوده و متزلزل هستند که هر بهایی که آمریکا طلب می‌کند می‌پردازند، ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم آن‌ها را تحقیر می‌کند که اگر ما از شما حمایت نکنیم یک هفته هم دوام نمی‌آورید.

وی به اشتباه محاسباتی برخی از سیاست‌مداران کشور هم اشاره کرد که حالا اعتراف می‌کنند که برجام سودی برای ملت ایران نداشته است و ابراز داشت: قرار بود تحریم‌ها برداشته شود که بیشتر هم شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنان یکی از سیاست‌مداران را یادآوری کرد که دنیای امروز دنیای موشک نیست بلکه دنیای گفت‌وگو است و گفت: در همین روز‌های اخیر بود که آمریکا و هم‌پیمانانش با صد‌ها موشک، با دولت و ملت مقاوم و عبرت آموخته سوریه گفت‌وگو کردند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در دنیا عزتمند بمانیم و هم، چون برخی از کشور‌های منطقه تحقیر نشویم باید روی پای خود بایستیم، به توانایی‌های داخلی تکیه کنیم و به لحاظ دفاعی در عالی‌ترین سطوح آمادگی قرار بگیریم.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<