اخبار

۲۴ سال زندان برای رئیس‌جمهوری پیشین کره جنوبی

دادگاه شهر سئول، پایتخت کره جنوبی، روز جمعه (۱۷ فروردین / ۶ آوریل) پارک گوئن هه، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را به جرم فساد مالی و سوءاستفاده از قدرت به ۲۴ سال زندان محکوم کرد.به گزارش رسانه‌ها پارک گوئن هه ۶۶ ساله به جرم فساد مالی و سوءاستفاده از قدرت به ۲۴ سال زندان محکوم شده است. رئیس جمهوری پیشین کره جنوبی در ماه مارس ۲۰۱۷ به خاطر همین اتهام‌ها از سمت خود برکنار شد.

برکناری از قدرت پس از تظاهرات میلیون‌ها نفر در شهرهای این کشور انجام شد. پارک گوئن هه سپس در آبان ماه همان سال از جمله به اتهام فساد مالی و سوءاستفاده از قدرت بازداشت شد.
به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

اعتراضات میلیونی در کره جنوبی در آغاز بیش‌تر متوجه فساد مالی “چوی سون سیل” یکی از دوستان نزدیک رئیس‌جمهوری بود که در ماه فوریه سال جاری از طرف دادگاه به ۲۰ سال زندان محکوم شد. اما به‌زودی نقش پارک در فساد مالی گسترده در کره جنوبی نیز فاش شد.

کیم سه یون، قاضی دادگاه در جریان اعلام حکم دادگاه که به طور مستقیم از رسانه‌های کره جنوبی پخش می‌شد، در این باره گفت، پارک گوئن هه، رئیس جمهوری پیشین کره جنوبی، شرکت‌های مختلف را مجبور به پرداخت رشوه به میزان ۴/ ۷۷ میلیارد دلار کرده است.

بیشتر بخوانید: پارلمان کره جنوبی به استیضاح رئیس جمهور رای داد

محکومیت ۲۴ سال زندان برای رئیس جمهوری پیشین کره جنوبی در حالی است که دادستان پرونده مجازاتی برابر ۳۰ سال برای او درخواست کرده بود.

موردهای اتهام

در درخواست دادستانی کره جنوبی برای بازداشت پارک آمده است: «متهم از قدرت فوق‌العاده‌ی خود به عنوان رئیس جمهوری سوء‌استفاده کرده و از شرکت‌های خصوصی رشوه گرفته است. در مواردی نیز در آزادی شرکت‌های خصوصی مداخله کرده است. او هم‌چنین اطلاعات محرمانه دولتی را در اختیار افراد و شرکت‌های خصوصی قرار داده است.»

در دادگاه این اتهام پارک محرز شد که به “چوی سون سیل” اجازه داده به صورت غیرقانونی در امور دولتی مداخله کند. این امر در حالی بوده که چوی هیچ مسئولیت کشوری نداشته و نباید در این امور دخالت می‌کرده است.

برای دادگاه همچنین محرز شد که پارک شرکت‌های هوندای (خودروسازی) و پوسکو (فولادسازی) را تحت فشار قرار داده تا سفارش‌های خود را به شرکت‌های معینی بدهند. این شرکت‌ها در ارتباط با “چوی سون سیل” بوده‌اند.

شرکت بزرگ سامسونگ نیز در پرونده فساد مالی درگیر است.

بیشتر بخوانید: رئیس جمهور برکنارشده کره جنوبی بازداشت شد

پارک همواره بر بیگناهی خود پای فشرده و روند دادگاه را تحریم کرده و دادگاه را به پیش‌داوری در مورد خود متهم کرده بود.

پارک گوئن هه، رئیس جمهوری پیشین کره جنوبی، فرزند “پارک چونگ هه”، دیکتاتور نظامی پیشین کره جنوبی است که در یک کودتا به قدرت رسید و ۱۸ سال فرمان راند. پارک در سال ۲۰۱۲ به عنوان نخستین رئیس جمهوری زن در کره جنوبی انتخاب شد.

Source: دویچه وله فارسی

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا