اخبار

۵۷ روز تا روسیه؛ کی روش بعد از جام جهانی هم هست


9 minutes

 

جهانبخش، آزمون و قوچان نژاد میان ده نفر اول آسیا

مجله «فورفورتو» سرانجام لیست نهایی ده بازیکن برتر سال آسیا را منتشر کرد. در فهرست اولیه‌ای که این مجله از نفرات پنجاهم تا یازدهم برتر آسیا منتشر کرد، «سعید عزت الهی»، «علی علیپور»، «مهدی طارمی»، «علیرضا بیرانوند»، «کاوه رضایی» و «کریم انصاری‌فرد» در این فهرست قرار گرفته بودند.

اما حالا فورفورتو، نام سه ایرانی دیگر را در فهرست ده بازیکن برتر آسیا قرار داده است. شماره دهم این فهرست، «رضا قوچان نژاد» مهاجم تیم ملی ایران است. فورفورتو در توصیف او نوشته است: «مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه هیرنفین دهمین بازیکن برتر سال لقب گرفت. قوچان‌نژاد ۳۰ ساله نشان داد همچنان راه گل زدن را بلد است. او در  فصل گذشته ۲۰ گل برای تیمش به ثمر رساند و در جدول آقای گل لیگ هلند در رده دوم قرار گرفت. بااین‌حال امسال او کمی ازنظر گلزنی افت داشت. هر چند با همین عملکرد هم نمی‌توان بازی‌های خوب قوچان‌نژاد را فراموش کرد. ایران قطعاً در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خط حمله بسیار قدرتمندی در اختیار دارد.»

در رده نهم «سردار آزمون» جوان خوش آتیه تیم ملی ایران را می‌بینیم. در توصیف او نوشته شده: «یکی از ستاره‌های قاره آسیا که زمزمه‌های زیادی درباره رفتن او از لیگ روسیه شنیده می‌شود. او همه جا نشان داده کهشم گلزنی بالایی دارد. لیگ روسیه، جام ملت‌های آسیا، انتخابی جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا. او قرار است مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باشد و توانایی به ثمر رساندن گل‌های زیاد را دارد. تعجبی ندارد که از لیورپول به عنوان مقصد نهایی او یاد شود و باید منتظر ماند و پیشرفت سردار آزمون را دید.»

رده هشتم به «عمر خریبین» مهاجم تیم ملی سوریه  و باشگاه الهلال عربستان رسیده است. «متئو لکی» استرالیایی از باشگاه   هرتابرلین در رده هفتم نشست. «عمر عبدالرحمان» ستاره تیم ملی امارات و باشگاه العین ششمین پله را به دست آورد. «مت رایان» استرالیایی از باشگاه برایتون در رده پنجم است و روی رده چهارم نام «شینجی کاگاوا» ژاپنی از باشگاه بورسیادورتموند به چشم می‌خورد.

اما در رده سوم این جدول، با کیفیت‌ترین بازیکن کنونی فوتبال ایران حضور دارد. «علیرضا جهانبخش» به انتخاب فورفورتو سومین بازیکن برتر آسیایی در حال حاضر است. این مجله در مورد علیرضا نوشته است: «جهانبخش امسال یکی از بهترین بازیکنان لیگ هلند بوده است و به سرعت به بازیکن محبوب هواداران تیمش تبدیل شد. او در آستانه آقای گلی لیگ هلند هم است و پاس گل‌های زیادی به هم تیمی‌هایش داده است. جهانبخش نه تنها در لیگ هلند خودش را به‌عنوان ستاره نشان داده است بلکه در تیم ملی فوتبال ایران هم عملکرد بسیار خوبی به نمایش گذاشته است.»

«آرون موی» استرالیایی و بازیکن هادرزفیلد دومین و «سون هیونگ مین» ازکره جنوبی و باشگاه تاتنهام بهترین بازیکنان آسیا شدند.

 

لباس ایرانی، پرواز ایرانی

دوشنبه، «محمدرضا داورنی» معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مدعی شد که پس از جام ملت‌های آسیا، البسه تیم ملی ایران از تولیدی داخلی استفاده خواهد کرد. او حالا به ایسنا گفته: «تیم ملی فوتبال بزرگ‌سالان برای حضور در جام جهانی از کت‌وشلوار تولید داخل استفاده می‌کند و از طرفی در اعزام تیم ملی فوتبال به مسابقات جام جهانی هم از ایرلاین داخلی استفاده خواهد شد.»

داورنی دوباره تاکید کرده است که این تصمیمات، به دلیل پیروی از نامی است که «علی خامنه‌ای» رهبر ایران برای سال جدید انتخاب کرد. رهبر ایران نوروز امسال نام «حمایت از کالای ایرانی» را برای سال ۹۷ خورشیدی انتخاب کرد. حالا معاون ورزش قهرمانی ایران گفته است: «این قاعده فقط شامل تولیدکنندگان داخلی نیست. تیم‌های ملی والیبال حتی در رقابت‌های جهانی هم از برند داخلی استفاده می‌کنند و برای استفاده از کالای داخلی تأییدیه لازم از فدراسیون جهانی را هم دارند.» او البته ابراز امیدواری کرده که تولیدکنندگان داخلی هم با بهبود کیفیت تولیدات به ایجاد انگیزه در استفاده از تولیدات داخلی کمک کنند.

 

توافق تاج با کی روش

«مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال ایران، از قطعی بودن ادامه همکاری با «کارلوس کی روش» پس از جام جهانی فوتبال خبر داد. تاج که برای برگزاری مسابقات «اوراسیا» به یزد سفر کرده است در مورد احتمال ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی ایران پس از جام جهانی گفته: «ی روش در سالهای اخیر در تیم ملی فوتبال ایران نقشی اساسی در موفقیت‌ها و کسب افتخارات داشت و عملکردش کاملاً رضایت‌بخش است. به همین دلیل او به کارش برای کسب افتخار در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ادامه می‌دهد و پس از آن هم سرمربی تیم ملی ایران خواهد ماند.»

رئیس فدراسیون فوتبال ایران مدعی شده که به توافقات اولیه با کی روش رسیده‌اند و او قطعاً تا پایان جام ملت‌های آسیا در امارات روی نیمکت مربیگری تیم ملی ایران خواهد نشست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


منبع ایران وایر

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…