اخبار

۶۳ روز تا روسیه؛ سرپرست سابق تیم ملی ۵ سال محروم می‌شود؟

14 دقیقه

 

تیاگو آلکانتارا: به مرحله گروهی فکر نمی‌کنیم

او را با نام «تیاگو آلکانتارا» می‌شناسند، اما نام کاملش «تیاگو آلکانتارا دونا سیمنتو» است. از پدر و مادری برزیلی، در ایتالیا متولد شده، اما ملیت اسپانیایی دارد و برای تیم ملی اسپانیا بازی می‌کند. پدرش «مازینهو» بازیکن سابق تیم ملی برزیل بود، اما پسر ترجیح داد برای تیم ملی اسپانیا بازی کند. تصمیم تازه‌ای هم نیست. از سال ۲۰۰۷ تا امروز، تمامی رده‌های سنی اسپانیا را تجربه کرده. از نوجوانان تا تیم ملی بزرگ‌سالان و حالا قلب خط میانی اسپانیایی‌ها در جام جهانی روسیه خواهد بود.

در کارنامه‌اش ۲۵ بازی ملی و ۲ گل زده می‌بینیم. این یعنی «تیاگو آلکانتارا» هافبک میانی بایرن‌مونیخ و تیم ملی اسپانیا از سال ۲۰۱۱ تا امروز، یکی از ستون‌های اصلی تیمش بوده و کمتر از ترکیب دورمانده است. سایت فدراسیون جهانی فوتبال با او به گفت‌وگو نشسته است. تیم ملی اسپانیا در گروه B با ایران، مراکش و پرتغال هم‌گروه شده و آلکانتارا می‌گوید: «بهتر است در مورد گروه صحبت نکنیم. اهداف ما بزرگ‌تر از بازی‌های گروهی در جام جهانی خواهد بود. آماده هستیم و به خودمان ایمان‌داریم. پس می‌توانیم در بالاترین سطح رقابت کنیم.»

او تیم ملی اسپانیا را این‌گونه تشریح کرده است: «مسیر توسعه و پیشرفت تیم ملی اسپانیا را ستایش می‌کند، در هر اردو با سورپرایزهای جدیدی روبرو می‌شویم که برگرفته از تکنیک و تاکتیک است.» خبرنگار فیفا اما از او پرسیده آیا به یک فینال رؤیایی میان زادگاه خانواده‌ات و کشوری که الان به آن تعلق داری فکر می‌کنی؟ منظورش بازی اسپانیا و برزیل است که شاید هم در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ آن را ببینیم. تیاگو با خنده جواب می‌دهد: «نمی‌دانم آیا پدرم می‌تواند این بازی را تحمل کند یا نه. اما تصور می‌کنم که هم من و هم پدرم دوست داریم که چنین فینالی را ببینیم.»

آیا می‌توان از حالا اسپانیا را یک پای فینال جام جهانی روسیه یا مدعی جدی قهرمانی دانست؟ تیاگو به این سؤال جواب می‌دهد: «ابتدا باید ترکیه را به یاد بیاوریم که سال ۲۰۱۲ به مقام سوم جهان رسید. باورش هنوز هم سخت است، اما همیشه در جام جهانی می‌توان یک شگفتی‌ساز جدید را دید. ولی اگر بخواهم واقع‌بینانه هم نگاه کنم، من آلمان را رقیب اول می‌بینم. بعد به برزیل نگاه می‌کنم، آرژانتین و فرانسه هم مدعیان بعدی خواهند بود. البته که اسپانیا ابتدای این صف ایستاده است.»

تیاگو یک استعاره فوق‌العاده در مورد سورپرایز بزرگ جام جهانی دارد: «من بلژیک را اسبی سیاه می‌بینم که نیمه‌شب در جنگل راه می‌رود. آنها مرموز هستند و بسیار قدرتمند. فوتبال را خیلی خوب بازی می‌کنند. البته کلمبیا هم فکرم را مشغول کرده است.» او ابراز امیدواری کرده هرچه زودتر سوئد را ببیند. تیمی که چندی قبل موفق شد قهرمانان جوانان اروپا شود.

 

ایران سه پله سقوط کرد

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا امروز جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد که به راین اساس ایران با سه پله سقوط نسبت به ماه قبل با ۷۲۷ امتیاز در جایگاه سی‌وششم جهان قرار گرفت. ایران در حالی در رنکینگ فیفا سقوط کرده است که طی ماه مارس و آوریل، سه بازی دوستانه مقابل سیرالئون، تونس و الجزایر برگزار کرده بود. اما بازی با سیرالئون در تقویم فدراسیون جهانی فوتبال جا نداشت. شکست مقابل تونس هم یکی از عوامل سقوط سه پله‌ای تیم ملی ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال بود.

در جدول رده بندی بهترین تیم‌های ملی فوتبال جهان، تیم ملی آلمان همچنان با ۱۵۳۳ امتیاز در صدر مانده و برزیل مانند ماه گذشته ۱۳۸۴ امتیاز روی پله دوم نشسته است. بلژیک، پرتغال، آرژانتین، سوئیس، فرانسه، اسپانیا، شیلی و لهستان روی پله‌های سوم تا دهم این جدول قرار گرفته‌اند.

تیم ملی ایران باوجود سقوط سه پله‌ای، همچنان تیم اول آسیا است. پس از ایران، تیم ملی استرالیا (چهلم جهان)، ژاپن (شصتم جهان)، کره جنوبی (شصت و یکم جهان) و عربستان (هفتادم جهان) تیم‌های دیگر آسیایی این رده‌بندی هستند. مراکش دیگر حریف ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تنها تیمی بود که بدون تغییر در این رده‌بندی جایگاه چهل و دومی خود را با ۶۸۱ امتیاز تثبیت کرد. مراکشی که هر دو بازی تدارکاتی قبلی را بردند بدون هیچ تغییری در جایگاه قبلی ایستادند تا وضعیتی تثبیت شده داشته باشند.

 

پیروانی و محرومیت پنج ساله

خبرگزاری تسنیم نوشته است: «مدیر یکی از تیم‌های پایتخت و سرپرست پیشین تیم ملی فوتبال ایران از سوی کمیته اخلاق با محرومیت سنگین روبه‌رو شد.» این مدیر را خبرگزاری فارس دقایقی بعد با نام مختصر «ا.پ» معرفی کرد و البته خبرگزاری مهر برای شفاف‌سازی، سراغش رفت. او «افشین پیروانی» سرپرست سابق پرسپولیس و سرپرست کنونی پرسپولیس است.

پیروانی اسفندماه سال ۹۵ برای توضیحاتی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال دعوت شده بود. او در بازگشت از کمیته اخلاق گفت از او به‌عنوان شاهد یک اتفاق دعوت کرده‌اند، اما تسنیم مدعی شده که افشین پیروانی به دلیل گرفتن پول از اسپانسر و برداشتن پاداش‌های تیم ملی در زمانی که سرپرست تیم ملی ایران بود از سوی این کمیته با محرومیت پنج ساله روبرو شده است.

پیروانی به خبرگزاری مهر گفته است: «در تیم ملی ۵۷ نفر حضور داشتاند و همگی پاداش گرفتند. اگر قرار به پاسخگویی باشد همه باید سؤال و جواب شوند.» پیروانی البته ادعا کرده که هنوز هیچ صحبتی با او در مورد محرومیتش انجام‌نشده و نمی‌داند این بحث از کجا آغاز شده است. سرپرست سابق تیم ملی ایران گفته: «آن زمان من سرپرست بودم، پس من باید هدایایی که به تیم ملی تعلق می‌گرفت را بین بازیکنان تقسیم می‌کردم البته من جای همه بازیکنان و مربیان و کادر تیم برگه‌ها را امضا می‌کردم.»

بحث بر سر تعدادی کارت هدیه است. پیروانی به خبرنگار مهر در مورد مبلغ هر کارت گفته: «اجازه بدهید اول گناه من ثابت شود، بعد رقم هر کارت را هم خواهم گفت.» او البته تهدید کرده که در صورت ابلاغ حکم محرومیتش، حرف‌های زیادی در مورد پشت پرده‌های تیم ملی خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Source: ایران وایر

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا