اخبار

دیدگاه| تلاش برای ترور ایرانی مخالف رژیم در نیویورک

گزارشی از کنت تیمرمن در وبسایت نشریه فرانت پیج

منصور اسانلو، رئیس پیشین سندیکای اتوبوسرانی تهران، روز سه شنبه اول ماه مه هنگام سفر با قطار شهری در نیویورک به شکل وحشیانه ای هدف حمله قرار گرفت و بیهوش رها شد.

چند مهاجم به او اسپری حاوی مواد شیمیایی سوزاننده پاشیدند و بعد او را از ناحیه کمر و گردن با آچار چرخ به باد کتک گرفتند. اسانلو چند روز در کما بود و گردن او ۱۷ بخیه خورده است.

منصور اسانلو روز دوشنبه در گفتگویی گفت: «هیچ چیز به یاد نمی آورم. اما می توانید از عکس ها بفهمید که نوعی مواد شیمیایی به من پاشیده شد و به سرم حمله کردند. این یک حمله تروریستی بود.»

تصاویر گرفته شده از اسانلو در بیمارستان نشان می دهد که صورت او به شکل هولناکی متورم و ملتهب شده است. سوختگی صورت او یادآر حملات با گاز خردل است.

منصور اسانلو در برنامه ریزی برای تظاهرات سراسری در ایران در ماه های اخیر نقشی تعیین کننده داشت و شاخص ترین رهبر کارگری در ایران یا در میان ایرانیان خارج از کشور است.

سوختگی شیمیایی آشکار اسانلو توجه اف بی آی را که برای پیگیری مساله به بیمارستان محل بستری او در نیویورک مراجعه کرده بود، جلب کرد.

اسانلو گفت: «آن ها لباس و استفراغ و خون من را برای آزمایش به آزمایشگاه اف بی آی بردند.»

اگر این امر تائید شود، این نخستین بار از سال ۱۹۸۱ است که رژیم ایران یک ایرانی مخالف حکومت را در خاک ایالات متحده هدف سوء قصد قرار داده است.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<