اخبار

تهدیدات برای آینده ی ایران و ضرورت رهبری فردی

تنها ساعاتی از آغاز محاکمه‌ی جهانی دولت تروریست اسرائیل به جرم نسل کشی در دیوان بین‌المللی عدالت لاهه می‌گذشت که دو حامی بزرگ اسرائیل جنایتکار، ایالات متحده ی آمریکا و بریتانیا، با حمله به خاک یمن، زنگ ورود به یک فاز جدید از جنگ منطقه‌ای مطلوب صهیونیسم آدمخوار را به صدا درآوردند. حمله‌ی این دو کشور به صنعا و بندر الحدیده زمینه را برای ورود تمام قد حوثی‌ها به جنگ فراهم می‌سازد.

این رویداد در روزی اتفاق افتاد که رژیم مفلوک ایران نیز برای یاری رساندن به ارباب تل‌آویونشین خود، یک نفتکش را تحت عنوان «کشتی آمریکایی» توقیف کرده بود تا بتواند، در اجرای دستور نتانیاهو برای جنگ‌افروزی، نقش خود را ایفاء کرده باشد. به این ترتیب، در تنها کمتر از دوازده روز از آغاز سال 2024 چشم انداز یکی از پرآشوب ترین سال‌های قرن بیست و یکم در مقابل جهان و منطقه ترسیم می‌شود.

به نظر می‌رسد که بن بست مطلق اسرائیل در پیشبرد اهداف نظامی و سیاسی ضد‌بشری خود در نوار غزه و مقاومت مافوق‌بشری مردم این سرزمین در مقابل تجاوز و قتل و جنایت، دولت افراط‌گرای صهیونیست نتانیاهو را به انتخابی دردناک نزدیک‌تر ساخته است: تسلیم و محو از صحنه‌ی سیاسی اسرائیل و یا پافشاری دیوانه‌وار و به راه انداختن یک جنگ بزرگ منطقه‌ای و کشاندن واشنگتن ابله و لندن تبهکار در این ماجراجویی خطرناک.

نگارنده پیش از این گفته بود که تمامیت‌های به زور پیوند زده شده که نمی‌توانند خود را در بدنه‌ای ادغام کنند یا باید از آن کنده و بیرون انداخته شوند و در غیر این صورت، بدن را با بحران‌های حیاتی مواجه خواهند ساخت. این اتفاقی است که برای اسرائیل در خاورمیانه رخ داده است. این کشور با ماهیت نژادپرستانه و عملکرد تروریستی-نسل‌کشی خود هرگز و هرگز در جهان عربی و شرقی خاورمیانه و آسیای غربی مورد قبول قرار نگرفته و نخواهد گرفت؛ قابل پیش‌بینی است که اسرائیل به دلیل خودخواهی افراطی شانسی برای بقاء ندارد و به دست خویش خود را نابود خواهد ساخت.

از آن سوی، سرنوشتی مشابه در انتظار رژیم دست نشانده‌ی آن، رژیم آخوندی، در ایران است. آخوندها نیز هرگز نتوانسته‌اند با مذهب یهودساخته‌ی خود، اسلام، در سرزمین ایران ادغام شوند. بعد از هزار و چهار صد سال هنوز ملت ایران با فرهنگ و تاریخ غنی خود، در ورای یک ظاهر اجباری، تجانسی با این دستگاه قلابی من‌درآوردی مذهب سامی احساس نمی‌کند. به همین دلیل نیز، رژیمی که بر روی پایه‌های مذاهب ابراهیمی و ۱۴۰۰ سال پیش در یک شبه جزیره‌ی عقب‌افتاده ساخته و پرداخته شد نتوانسته است جایی واقعی در میان ایرانیان در قالب یک استقرار خودجوش فرهنگی باز کند.

نماد بارز تنفر مردم ایران از این فرهنگ انسان‌کشی و خونریزی، که نام اسلام را با خود یدک می‌کشد، این که حتی زمانی که در سال ۱۳۵۷ حکومتی با تمام قدرت سرکوب و توحش و تمام امکانات مالی و مادی دستگاه دولت در ایران سوار شد بعد از نزدیک به ۴۵ سال نتوانسته است، جز در میان بخش کوچکی از مزدوران و لاشخورها و تازه مسلمان‌های مقیم ایران، هیچ پذیرش و تایید داوطلبانه‌ای به طور گسترده از جانب ملت ایران دریافت کند. مردم ایران هم اسلام را پس می‌زنند و هم محصول تل‌آویوی آن جمهوری اسلامی را.

وقت آن است که با اتکاء به این واقعیت که ما مردم ایران متعلق به فرهنگی دیگر هستیم، با درک تفاوت ماهوی خود با توحش مذهب ابراهیمی ، خود را به عنوان یک ملت فرهیخته و دارای فرهنگ کهن ده هزار ساله‌ی انسان‌مداری بازیابیم و در صدد باشیم تا در اقدامی فکر شده و قدرتمند، کشورمان را از قید اسلام صهیونیستی حاکم آزاد سازیم. برای این منظور می‌توانیم به یکی از سنت‌های دیرین خود بازگردیم و آن را روشی شایسته برای متحد شدنمان، پس از دهه‌ها تلاش دشمن برای متفرق کردن خود، مورد استفاده قرار دهیم.

راه برون‌رفت

این سنت بازمی‌گردد به توانایی چشمگیر ما ایرانیان برای جمع شدن حول محور یک شخصیت سالم، قدرتمند و مردمی و او را همراهی کردن برای نجات و سربلندی ایران. این فرمولی است معجزه‌آسا: یک رهبری فردی قوی برای یک آرمان جمعی پرشکوه. تفاوت این فرمول با رهبرسازی‌های خودکامه در این است که این‌جا، رهبر، مشروعیت خود را از گام برداشتن برای تحقق هدف جمع می‌گیرد نه از کشاندن جمع با مسخ و ترس به دنبال هوس‌های فردی خود.

در این فرمول، ایرانیان به دور کسی جمع می‌شوند که قادر است عظمت و ماندگاری و رفاه و آسایش ایران و ایرانی را تامین کند و نه این که آنها را به یک ماجراجویی عجیب و غریب شخصی بکشانند. این ویژگی، ضمانتی است بر ممانعت از تبدیل فرد به جایگزین جمع. رهبر فردی، در مدل هوشمند باستانی ایرانی، یک کوشنده است که چارچوب کاری برای رهبری جمعی فراهم می‌کند؛ یعنی ضمن ایفای نقش فردی خود، عملکرد مشخص رهبری را از طریق جمعی از فرماندهان و خردمندان و نخبگان دارای صلاحیت و تجربه و دانش تامین می‌سازد.

وقت آن است که با کنار گذاشتن رویاهای ناکام‌مانده‌ی سیاسی اپوزیسیون در دهه‌های گذشته، در این آخرین فرصتی که برای نجات ایران از نابودی برنامه‌ریزی شده‌ی آن توسط هیولای اسرائیل و آمریکا باقی مانده است، به سوی این فرمول «رهبری فردی برای منافع جمعی» برویم و با انتخاب انسانی شایسته و ایراندوست چنین فردی را همراهی کنیم تا کشور عزیزمان را از اضمحلال حتمی نجات دهیم. فراموش نکنیم چندین چالش جدی در انتظار ایران است: تهدید فروپاشی اقلیمی، اضمحلال ساختار اقتصادی و آشوب اجتماعی و قحطی، خطر فروریزش ساختار روابط اجتماعی به دلیل ناامیدی و افسردگی و فقر و گرسنگی و … به خود آییم پیش از آن که برای نجات دیر باشد.

شدنی است اگر بخواهیم.#

_________________________________________
برای دنبال کردن برنامه های تحلیلی نویسنده به وبسایت تلویزیون دیدگاه مراجعه کنید: www.didgah.tv 
جهت اطلاع از نظریه ی «بی نهایت گرایی» به این کتاب مراجعه کنید:
«بی نهایت گرایی: نظریه ی فلسفی برای تغییر» www.ilcpbook.com
آدرس تماس با نویسنده: korosherfani@yahoo.com
توییتر:@KoroshErfani

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

26 آوریل 2024 7.54 ب.ظ

اما اگر دیر بجنیم، هیولایی به اسم صهیونیسم که در حال حاضر مغز هیولای بزرگتری به اسم سرمایه داری را هک کرده است و آن را به ماشین احمق انسان کشی تبدیل کرده، جهان و بشریت را به سوی نابودی و انقراض…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…