اخبار

محسن امیراصلانی به اتهام جرایم عقیدتی اعدام شد

محسن امیراصلانی به اتهام 'جرایم عقیدتی' اعدام شد

اعدام حق نشر عکس Getty

محسن امیراصلانی زنجانی، که گفته شده است به اتهام "جرایم عقیدتی" زندانی بود، در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

اعدام آقای امیراصلانی، در سحرگاه روز چهارشنبه دوم مهرماه (۲۴ سپتامبر) به اتهام "فساد فی الارض" و "بدعت در دین" صورت گرفته است. وی همچنین به "توهین به حضرت یونس" متهم شده بود.

یکی از دوستان آقای امیراصلانی در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی گفت که مقام‌های زندان، دیروز صبح با خانواده او تماس گرفته و ضمن دادن خبر فراهم شدن مقدمات اجرای حکم اعدام این زندانی، از آنها خواسته‌اند تا برای آخرین ملاقات به زندان بروند.

حکم اعدام هم سحرگاه روز چهارشنبه دوم مهرماه (۲۴ سپتامبر) به اجرا درآمده است.

محسن امیراصلانی زنجانی در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ دستگیر و در ابتدا برای ۹ ماه در بند انفرادی ۲۰۹ اوین زندانی شد. این بند، تحت نظارت وزارت اطلاعات قرار دارد.

شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور ، پیشتر دو بار حکم اعدام محسن امیراصلانی زنجانی را نقض کرده بود و گزارش شده است که اجرای این حکم، نهایتا با پیگیری شخص رئیس قوه قضاییه (از طریق اعمال ماده ۱۸) صورت گرفته است.

یکی از دوستان آقای امیراصلانی، به بی‌بی‌سی فارسی گفت که وی بنیانگذار شیوه‌ای معنوی به نام "طریقت جوهری" بوده و علاوه بر برگزاری جلساتی در مورد رویاشناسی و تفسیر قرآن، به شرکت‌کنندگان در این جلسات مشاوره شخصی می‌داده است.

در پی انتشار خبر اعدام و واکنش‌ها به آن، غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری تهران گفت که محسن امیراصلانی به جرم "ارتکاب زنای به عنف و اکراه" اعدام شده است.

او گفت که آقای امیراصلانی شاکیان زیادی داشته است و توضیح داد که او "جمعی از خانم‌ها را در قالب کلاس‌های مختلف روان‌درمانی و بحث‌های دیگر دعوت می‌کرده و در این کلاس‌ها برخی خانم‌ها را مورد تجاوز به عنف قرار داده که در این خصوص محاکمه و محکوم (شده) و حکمش نیز اجرا شده است."

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<