اخبار

یک جوان افغان‌تبار ‘پس از حمله به پلیس استرالیا’ کشته شد

یک جوان افغان‌تبار 'پس از حمله به پلیس استرالیا' کشته شد

حق نشر عکس Getty
Image caption چند روز پیش پلیس استرالیا عملیات گسترده ای را برای بازداشت اعضای گروه اسلامی به‌راه انداخت

پلیس استرالیا می‌گوید یک جوان افغانی‌الاصل مظنون به فعالیت در گروه‌های تروریستی را به ضرب گلوله کشته است.

این اتفاق روز سه شنبه زمانی روی داد که پلیس استرالیا، عبدالنعمان حیدر را برای ادای توضیحاتی فراخواند. پلیس می‌گوید آقای حیدر در مرکز پلیس، چندبار با چاقو به دو مامور پلیس ضدتروریسم شهر ملبورن حمله کرد. به گفته پلیس، یکی از این مامور، آقای حیدر را به ضرب گلوله از پای درآورد.

مقام‌های استرالیایی گفته‌اند که افزایش فعالیت‌‎های تروریستی آقای حیدر، باعث ایجاد نگرانی برای نیروهای امنیتی شد و او به همین دلیل، برای ادای توضیحات به پلیس فراخوانده شده بود.

پلیس استرالیا گفته است که گذرنامه / پاسپورت عبدالنعمان حیدر، ۱۸ ساله، پیشتر به دلیل فعالیت‌های تروریستی باطل شده بود.

گفته می‌شود که عبدالنعمان حیدر با گروه افراطی الفرقان رابطه داشته است.

مقام‌های امنیتی استرالیا گفته‌اند که هر دو سرباز، پس از زخمی شدند توسط آقای حیدر، نیاز به عمل جراحی داشتند، ولی اکنون در وضعیت مساعدی قرار دارند.

پلیس استرالیا چند روز پیش عملیات گسترده‌ای را برای دستگیری اعضای گروه دولت اسلامی (داعش سابق) در شهرهای مختلف استرالیابه‌راه انداخت.

در ماه‌های اخیر، مقام های استرالیایی نسبت به تاثیر جنگ نیروهای استرالیایی با گروه‌های تندرو اسلامگرای خاورمیانه بر امنیت کشور خودشان ابراز نگرانی کرده بودند. به همین منظور دولت استرالیا می‌خواهد قانون جدیدی وضع کند تا از سفر شهروندانش به مناطق تحت کنترل دولت اسلامی جلوگیری کند، یا پس از بازگشت، آنها را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<